ابراز نگرانی نماینده سازمان ملل متحد از اوضاع افغانستان
(last modified 1402-07-05T08:59:43+00:00 )
میزان 05, 1402 13:29 Asia/Kabul
  • ابراز نگرانی نماینده سازمان ملل متحد از اوضاع افغانستان
    ابراز نگرانی نماینده سازمان ملل متحد از اوضاع افغانستان

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان در خصوص اوضاع بد افغانستان، ابراز نگرانی کرد .

به گزارش رادیو دری، «رزا اوتنبایوا» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان با اشاره به گرسنگی شدید بیش از 15  میلیون افغان گفت: از کمبود بودجه برای کمک به مردم افغانستان به شدت نگران هستیم.

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) با انتشار اظهارات خانم «رزا اوتنبایوا» در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد، سازمان ملل متحد برای اجرای طرح کمک‌های بشردوستانه در افغانستان 872  میلیون دلار در سال جاری به دست آورده است که این میزان فقط 28 درصد درصد بودجه درخواستی این سازمان را که سه میلیارد و 200  میلیون دلار بود، تامین کرده است.

 «رزا اوتنبایوا» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان  تصریح کرد: پانزده میلیون و دویست هزار نفر در افغانستان با گرسنگی حاد مواجه هستند و در مسیر قحطی قرار گرفته اند.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان با بیان اینکه زندگی افراد بیشتری از مردم افغانستان با فرارسیدن زمستان به خطر می‌افتد، افزود: از کشور‌های کمک کننده می‌خواهیم به درخواست کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد توجه کنند.

خانم اوتنبایوا در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: تعامل با حاکمان کنونی افغانستان باعث تغییر مثبت در آن‌ها نشده و این مسئله نگران کننده است.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: سیاست‌هایی که باعث محرومیت زنان در افغانستان شده است ، برای جامعه بین‌المللی غیرقابل قبول است، زیرا زنان این کشور هر روز با چنین سیاست‌هایی دست و پنجه نرم می‌کنند.

خانم اوتنبایوا  تصریح کرد: دیدگاه دفترسازمان ملل متحد در افغانستان این است که به تعامل و حفظ گفت وگو با حکومت طالبان ادامه دهیم، اما این گفت وگو‌ها به معنای به رسمیت شناختن این حکومت نیست زیرا حکومت فراگیر در افغانستان تشکیل نشده است .

واکنش سازمان ملل به ممنوعیت کار زنان افغانستان در دفاتر این سازمان

کلیدواژه