میزان 05, 1402 19:53 Asia/Kabul

وزیر تحصیلات عالی حکومت طالبان ادعا کرد: هدف کشورها از پافشاری بر آزادی تحصیل دختران در افغانستان، ترویج بی حجابی و افکار غربی در این کشور است.

به گزارش عبدالسمیع خاوری خبرنگار رادیو دری؛ ندا محمد ندیم در سفر به ولایت تخار در جمع دانشجویان و آموزگاران دانشگاه این ولایت در تشریح دستاوردهای طالبان در نظام دانشگاهی افزود: در گذشته افکار غربی در دانشگاه‌های افغانستان آموزش داده می‌شد، اما اکنون دیگر خبری از بازی های غرب در ساحات آکادمیک این کشور وجود ندارد و افکار غربی از دانشگاه‌ها برچیده شده است.

وی مدعی شد: در گذشته آمار غیرواقعی و خیالی از شمار دانشجویان در دانشگاه‌های کشور ارائه می شد که با حاکمیت طالبان به این داستان پایان داده شده است.

وزیر تحصیلات عالی طالبان همچنین گفت: در حکومت های گذشته در نتایج کنکور دست کاری می‌شد، اما اکنون شفافیت کامل به این آزمون بزرگ برگشته است و دیگر نگرانی از تقلب در آن وجود ندارد.

در این نشست، شماری از عالمان دینی تخار از وزیر تحصیلات عالی خواستند تا زمینه آموزش علوم عصری و فناوری‌های روز را در دانشگاه‌های افغانستان فراهم کنند تا تبلیغات نادرست غرب مبنی بر مخالفت نظام اسلامی با علوم عصری نقش بر آب شود.

بازگشایی مدارس و دانشگاهها به روی دختران و تاسیس دانشکده طب در دانشگاه ولایت تخار از دیگر درخواست های حاضران در این نشست از حکومت طالبان بود.

ندیم: برخی منکرات، عامل جلوگیری از تحصیلات عالی دختران است

ندیم: غرب نمی‌تواند به زور، مدارس دخترانه را در افغانستان باز کند

ندیم: در دادن حق تحصیل به زنان نباید عجله کرد

کلیدواژه