میزان 12, 1402 10:13 Asia/Kabul

رهبری دانشگاه بدخشان در آستانه ختم پلان راهبردی پنج ساله اش، اکنون می‌خواهد با از سرگیری و تطبیق دوباره این پلان راهبردی، دانشگاه این ولایت را در زمره‌ دانشگاه‌های برتر افغانستان قرار دهند.

به گزارش سمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، پوهنمل نقیب الله قاضی‌زاده رئیس دانشگاه بدخشان در نشستی که به منظور ارائه طرح و نظرخواهی در مورد تطبیق برنامه راهبردی پنج ساله در این نهاد تحصیلی برگزار شده بود، افزود: تصمیم دارند با مشورت و نظر خواهی از مسئولان ادارات محلی و اساتید دانشگاه‌های این ولایت، جهت آسیب شناسی و بهترشدن روند آموزش در دانشگاه، پلان راهبردی دور دوم را نیز برای پنج سال دیگر طرح و در این نهاد تحصیلی تطبیق نمایند.

به گفته رئیس دانشگاه بدخشان، آنان تصمیم دارند تا با طرح و تطبیق پلان استراتژیک، این نهاد تحصیلی را در کنار دانشگاه های برتر افغانستان قرار بدهند.

همزمان با این شماری از مسئولان محلی که در این نشست مشورتی شرکت کرده اند با ابزار نارضایتی از عملکرد حکومت پیشین در خصوص نظام تحصیلی افزودند: آنچه جامعه امروزی افغانستان تقاضا داشت صورت نگرفته و باید وزارت تحصیلات عالی درقسمت انکشاف ذهنیت ها و بهتر شدن روند آموزش اقدامات جدی را روی دست گیرد.

مولوی ولی الله رئیس اداره شهرسازی بدخشان می‌گوید رهبری وزارت تحصیلات عالی باید در قسمت ارتقا ظرفیت علمی، معنوی ودیگر بخش های بنیادی و ساختاری نظام تحصیلی برنامه‌های موثری را داشته باشد.

محراب الدین اقبال رئیس معارف بدخشان نیز در این نشست می‌گوید زمینه فراگیری علوم اسلامی نیز در کنار علوم عصری به گونه مساوی باید در دانشگاه این ولایت فراهم شود.

قرار است در پلان راهبردی پنج ساله ریاست دانشگاه بدخشان روی مواردی چون دست یابی به نقاط قوت، ضعف، چگونگی انکشاف، بلند بردن ارتقاء ظرفیت استادان و دانشجویان و غیره، جهت بهبود فعالیت‌ها در این نهاد تحصیلی، مورد ارزیابی قرارگرفته و برای عملی سازی آن اقدام صورت گیرد.

 

کلیدواژه