میزان 13, 1402 14:04 Asia/Kabul
  • درخواست افغانستان از سازمان ملل برای رسیدگی به مهاجران اخراجی افغان از پاکستان
    درخواست افغانستان از سازمان ملل برای رسیدگی به مهاجران اخراجی افغان از پاکستان

معاون وزارت امور مهاجرین حکومت طالبان از کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان خواست برای ساماندهی مهاجران اخراجی از پاکستان همکاری کند.

به گزارش رادیو دری، وزارت امور مهاجرین افغانستان امروز پنج شنبه در بیانیه ای اعلام کرد، مولوی «عبدالرحمان راشد» معاون وزارت امور مهاجرین افغانستان در دیدار «لیونارد زولو» رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در افغانستان بر آمادگی ها برای رسیدگی به وضعیت و ساماندهی مهاجران اخراجی از پاکستان تاکید کرد.

"عبدالرحمان راشد" با بیان اینکه حکومت پاکستان قصد اخراج اجباری مهاجرین فاقد اسناد را دارد و کمتر از یک ماه به آنها فرصت داده است، گفت: ما باید آمادگی های لازم را برای رسیدگی به مهاجرانی که اخراج می شوند اتخاذ کنیم و در این زمینه به همکاری کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نیاز داریم.

معاون وزارت مهاجرین افغانستان همچنین طرح پاکستان برای اخراج مهاجران افغان را خلاف قوانین بین المللی دانست و افزود: در کمتر از سه هفته گذشته حدود 23  هزار مهاجر افغان در پاکستان از مرزهای «تورخم» و «اسپین بولدک» اخراج شده اند.

«لیونارد زولو» رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در افغانستان نیز با بیان اینکه پاکستان باید به قوانین بین المللی مهاجرت احترام بگذارد، گفت: وزارت امور مهاجرین افغانستان و کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان باید آمادگی و تدابیر لازم را در این زمینه اتخاد و امکانات و تسهیلات لازم را فراهم کنند تا مهاجرین بازگشته به افغانستان به مناطق مسکونی خود اعزام شوند.

وکیل پاکستانی: اخراج پناهجویان افغان از پاکستان، غیرقانونی است

تهدید پاکستان برای اخراج پناهجویان افغان عملی نیست

کلیدواژه