سرطان 06, 1403 11:03 Asia/Kabul

هم‌زمان با سالروز عید غدیر خم، جشن بزرگی با حضور صدها تن از باشندگان هرات در این ولایت برگزار شد.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، هزاران تن از شهروندان ولایت هرات هم‌زمان با سالروز واقعه غدیر خم، با برگزاری مراسم های ویژه ای در شماری از مساجد جامع، حسینیه ها و تکایای این ولایت از این روز گرامیداشت نمودند.

 مسجد و زیارتگاه «امام زاده مظفر» در شهر هرات یکی از این مراکزی بود که صدها تن از عاشقان امامت و ولایت به منظور تجلیل از واقعه تاریخی، مذهبی غدیر خم گرد هم آمده و بر پایبندی به ارزش های دینی و باورهای اسلامی تاکید کردند.

از سوی دیگر شهروندان هرات که در این مراسم های با شکوه حضور پیدا کرده و از این روز بزرگ اسلامی تجلیل کردند، می گویند: مردم افغانستان و به ویژه شهروندان هرات اعم از تشیع و تسنن در کنار هم از ارزش های دینی و مذهبی شان در طول تاریخ دفاع کردند و یکدیگر را به عنوان برادران شان می شناسند.

مردم هرات تاکید کردند: مناسبت های دینی و مذهبی گره های وصلی بر این برادری ها و دوستی هاست و زنده نگهداشتن چنین چنین رویدادهای مهم از مسئولیت های همه اقشار است.

شماری از اشتراک کنندگان در مراسم گرامیداشت از واقعه غدیر خم هم چنان از خانواده ها خواستند تا با برگزاری هرچه بهتر محافلی برای زنده نگهداشتن رویدادهای تاریخی-اسلامی و دینی ادای دین نمایند.

همه ساله از هجدهم ذی الحجه که مصادف است به سالروز عید غدیر خم در ولایت هرات با حضور گسترده اقشار مختلف مردم با شعار وحدت و همدلی تجلیل می شود.

بزرگداشت عید سعید غدیر در غرب کابل

کلیدواژه