میزان 14, 1402 12:41 Asia/Kabul
  • مقام پاکستانی: دوره مهمان نوازی ما از مهاجران افغان پایان یافته است
    مقام پاکستانی: دوره مهمان نوازی ما از مهاجران افغان پایان یافته است

وزیر داخله ایالت سند پاکستان گفته است که دوره «مهمان‌نوازی‌» اسلام آباد از مهاجران افغان به پایان رسیده و پس از بیش از ۴۰ سال، به دلایل امنیتی تصمیم گرفته ایم به مهمان نوازی خود پایان دهیم.

به گزارش رادیو دری؛ حارث نواز افزود: پس از میزبانی از پناهجویان افغانستانی برای بیش از ۴۰ سال، اکنون تصمیم گرفته ایم به دلایل امنیتی به این مهمان نوازی پایان دهیم و پناهجویان غیرقانونی افغان باید تا اول نوامبر پاکستان را ترک کنند.

وی اظهار کرده است: پناهندگان در همه جای دنیا در اردوگاه‌ها اسکان داده می‌شوند، اما در پاکستان پناهجویان افغانستانی در میان مردم محلی زندگی می‌کنند و این مشکلات فراوانی را برای ما به وجود آورده است.

وزیر داخله ایالت سند پاکستان تاکید کرد: طرح اخراج پناهجویان غیرقانونی افغانستانی اجرا خواهد شد، زیرا برخی از مهاجران در دامن زدن به تروریسم و حملات ضد نیروها و شهروندان پاکستانی دخیل هستند.

نواز گفت: از زمان اعلام این تصمیم تاکنون حدود هزار و ۶۰۰ مهاجر افغانستانی، پاکستان را ترک کرده اند.

در روزهای اخیر موضوع مهاجران افغان در پاکستان به چالشی جدی در روابط طالبان و اسلام‌آباد تبدیل شده است.

دولت اسلام آباد جمعه گذشته اعلام کرد تمام پناهجویان افغانستانی ساکن این کشور که اسناد اقامت قانونی ندارد، باید تا اول نوامبر پاکستان را ترک کنند.

گزارش ها حاکی از آن است که از مجموع 4/4 میلیون تبعه افغانستانی در پاکستان، حدود 1/7 میلیون نفر به صورت غیرقانونی در این کشور زندگی می کنند.

نهادهای حقوق بشری: پاکستان طرح اخراج پناهجویان افغان را لغو کند

استانکزی درباره اخراج پناهجویان افغان به پاکستان هشدار داد

کلیدواژه