میزان 17, 1402 15:21 Asia/Kabul
  • ابراز همدردی سه کشور آسیای مرکزی با مردم زلزله‌زده افغانستان
    ابراز همدردی سه کشور آسیای مرکزی با مردم زلزله‌زده افغانستان

وزارت امور خارجه ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان با صدور بیانیه‌های جداگانه همدردی خود را با مردم زلزله‌زده افغانستان اعلام کردند.

براساس گزارش منابع افغان، براثر زلزله ۶.۳ ریشتری روزشنبه در هرات افغانستان تاکنون 1200 کشته و 1600 مجروح برجای گذاشته است.

به گزارش رادیو دری ؛ وزارت امور خارجه ازبکستان با صدور بیانیه‌ای همدردی خود را از جان باختن بسیاری از مردم و همچنین ویرانی‌های قابل توجه در پی وقوع زلزله شدید در ولایت هرات افغانستان ابراز داشت.

وزارت خارجه ازبکستان همچنین با آرزوی بهبودی عاجل برای همه آسیب دیدگان این زلزله، در پایان عنوان کرد که دولت ازبکستان در این برهه دشوار در کنار افغانستان و مردم آن خواهد بود.

وزارت خارجه تاجیکستان نیز با انتشار بیانیه‌ای با بستگان قربانیان زلزله هرات ابراز همدردی کرد و افزود: زلزله‌های شدید در افغانستان که تلفات جانی و ویرانی قابل توجهی را به همراه داشته، اندوه و همدردی عمیقی را در دل مردم تاجیک برانگیخت و مراتب تسلیت عمیق خود را به خانواده‌های قربانیان ابراز می‌کند.

وزارت خارجه قرقیزستان هم اعلام کرد: این کشور با تأسف و همدردی عمیق خبر زمین لرزه ویرانگر در غرب افغانستان را دریافت کرد و مراتب تسلیت عمیق خود را به خانواده‌های قربانیان اعلام کرده و برای آسیب دیدگان این بلای طبیعی شفای عاجل آرزو می‌کند و در کنار مردم افغانستان هستیم.

زلزله هرات 10 روستا را به تلّ خاک بدل کرده است

کلیدواژه