میزان 17, 1402 15:31 Asia/Kabul
  • حمله آمریکا به افغانستان روزی سیاه برای افغان ها
    حمله آمریکا به افغانستان روزی سیاه برای افغان ها

حکومت طالبان به مناسبت سالروز حمله آمریکا به افغانستان، این روز را روزی سیاه و آغاز اشغال شوم برای مردم افغانستان دانست.

به گزارش رادیو دری ،حکومت طالبان  روز دوشنبه در بیانیه‌ای با اشاره به سالروز حمله آمریکا به آن کشور ،اظهار داشت که هفتم اکتبر سال 2001 روز شروع حملات، بمباران‌ها و استفاده از بمب های چند تنی علیه مردم بی گناه افغانستان بود.

براساس بیانیه طالبان، قدرت آمریکا پس از 20 سال اشغالگری در افغانستان به چالش کشیده و درنهایت نظامیان اشغالگر مجبور به ترک این کشور شدند.

پیش‌تر نیز حکومت طالبان در بیانیه‌ای تأکید کرده بود: طالبان برای هیچ کشوری تهدید نیست اما اجازه داده نمی‌شود که از خاک آن علیه کشوری استفاده شود.

حکومت طالبان تأکید کرده بود: از سایر کشورها می‌خواهیم که موضوع خصمانه در برابر افغانستان نداشته باشند و در برابر امنیت، ثبات و پیشرفت اقتصادی ما مانع ایجاد نکنند.

نشریه «فارین پالیسی ژورنال» پنج سال پیش تصریح کرده بود حمله به افغانستان هیچ ارتباطی به بن لادن و یا 11 سپتامبر نداشت و واشنگتن با این حمله در پی اهداف تسلیحاتی، سیاسی، ژئوپلتیک، زمینه‌سازی برای آغاز جنگ عراق و بهره‌برداری از جنگ بود.

با نگاهی به بیش از دو دهه اشغالگری آمریکا در افغانستان، انبوهی از تلفات غیرنظامیان، نبود دولت مقتدر، ناامیدی و مهاجرت‌های فراوان در افغانستان برجسته‌تر از گذشته شده است.

سالروز حمله آمریکا به افغانستان، یاد آور جنایات آمریکا

پیامد های حمله 21 سال پیش آمریکا به افغانستان

کلیدواژه