میزان 20, 1402 11:10 Asia/Kabul

مسئولین محلی در ولایت هرات می گویند که خبر تخریب و شکسته شدن سد سلما در ولسوالی چشت، این ولایت کاملا بی اساس بوده و شایعه ای بیش نیست.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، در ادامه نگرانی های مردم از وقوع زلزله و پس لرزه های مکرر در ولایت هرات، این بار شب گذشته(چهارشنبه شب) خبر تخریب سد سلما و جاری شدن آب ذخیره آن به نگرانی مردم افزود. 

شهروندان هرات در ادامه با شنیدن این خبر ساکنین شهرهای چشت، اوبه و پشتون زرغون خانه ها و محل زندگی شان را ترک نموده و به کوه ها و مناطق مرتفع جهت در امان ماندن از خطر سیلاب پناه بردند.

 اما یک نفر از مسئولین امنیتی در سد سلما با رد این خبر می گوید که این خبر شایعه بوده و افراد مغرض جهت ایجاد تشویش و نگرانی در اذهان مردم این نوع اخبار کاذب را منتشر می کنند.

مسئولین محلی به شهروندان هرات اطمینان خاطر می دهند که این سد از معیارهای لازم ضد زلزله برخوردار بوده و در اثر دو زلزله شدید در هفته جاری آسیبی بر بدنه آن وارد نشده است. 

ولایت هرات در غرب افغانستان در هفته جاری شاهد وقوع دو زلزله شدید با پس لرزه های قوی بود که باعث کشته و زخمی شدن هزاران نفر شد. از لحظه وقوع زلزله تمامی شهروندان هرات در خیابان ها و مناطق خالی از سکنه به سر می برند.

اسکان اضطراری زلزله زدگان در ولایت هرات آغاز شد

کلیدواژه