میزان 21, 1402 11:05 Asia/Kabul

مسئولان محلی در ولایت بغلان با تائید این خبر می‌گویند صبح امروز جمعه ۲۱ میزان، زمین لرزه‌ای به شدت ۴/۷ ریشتر بخشهایی از این ولایت را تکان داده است.

به گزارش سمیع خاوری خبرنگار رادیو دری،به گفته مسئولان محلی در بغلان هنوز هیچ‌گونه خساراتی ناشی از این رویداد طبیعی به ثبت نرسیده است.

هدایت الله همدرد رئیس مبارزه با رویدادهای طبیعی بغلان به رادیو دری می‌گوید صبح امروز زمین لرزه نسبتاً شدید شهر پلخمری مرکز ولایت بغلان و شماری از ولسوالی های این ولایت را تکان داده است.

همدرد می‌افزاید هنوز هیچ‌گونه خسارات یا تلفاتی از این زمین لرزه در ولایت بغلان به ثبت نرسیده و تیم های تخنیکی آنان پیوسته در تلاش گردآوری اطلاعات از این رویداد طبیعی اند.

در همین حال باشندگان بغلان نیز می‌گویند زمین لرزه صبح امروز شمار زیادی از مردم را در این ولایت مخصوصاً در نقاط شهر نشین که بیشتر شأن در بلند منزل‌ها زندگی می‌کنند نگران ساخته است.

صبغت الله یکی از فعالین در بغلان می‌گوید: زمین لرزه صبح امروز نگرانی جدی را میان باشندگان این ولایت ایجاد کرده است.

به گفته او اگر این رویداد طبیعی همانند زلزله ولایت هرات ادامه یابد احتمال بروز خسارات بزرگ در بخش هایی از شهر پلخمری مرکز ولایت بغلان و شماری از ولسوالی های آن وجود دارد.

این فعال مدنی از حکومت محلی درخواست کرد که در صورت بروز هر نوع رویداد طبیعی، آمادگی لازم را روی دست گیرند.

مرکز زمین‌شناسی امریکا شدت این زمین لرزه را ۴.۷ ریشتر اعلام کرده و مرکز آن را شهر پلخمری، مرکز ولایت بغلان گفته است.

این زمین لرزه پس از آن در شمالشرق افغانستان اتفاق افتاده است که هفت روز پیش زمین لرزه مرگبار در ولایت هرات در غرب این کشور نیز جان بیش از دو هزار تن را گرفته و هزاران تن دیگر را نیز مجروح کرده است.

 

 

 

کلیدواژه