میزان 23, 1402 10:49 Asia/Kabul

از روز جهانی بینایی در کابل پایتخت افغانستان گرامیداشت به عمل آمد.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری، وزارت صحت‌عامه حکومت طالبان در نشستی از روز جهانی بینایی با حضور مقامات و نمایندگان ادارات مختلف گرامیداشت به عمل آورد.

در این نشست مولوی حبیب الله آخند زاده حامد معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت‌عامه طالبان گفت: ریاست طب وقایوی و آمریت مراقبت های صحی چشم این وزارت توانسته است دستاوردهای خوبی در این راستا داشته باشد که از این میان میتوان از ایجاد کمپ ها و تیم های صحی سیار چشم در مرکز و ولایات، اجرای عملیات ها، توزیع عینک و او پی دی بیماران چشم می‌توان نام برد.

معین عرضه خدمات صحی علاوه نمود، تیم های صحی ما توانسته اند که در جریان سال جاری در ولایات ارزگان، بدخشان، پکتیکا، میدان وردک، کنر، غور و خوست برای 30435 تن ارائه خدمات صحی چشم را عرضه نمایند و در نظر است تا با گماشتن اشخاص مسلکی و متخصص، خدمات صحی چشم را بهبود بخشیده تا این خدمات در دورترین نقاط کشور برای نیازمندان ارایه شود.

روز جهانی بینایی یک روز نمادین بین المللی است که در دومین پنجشنبه اکتبر هر سال با هدف افزایش آگاهی جامعه در زمینه اهمیت سلامت چشم و پیشگیری از نابینایی و حمایت طلبی و جلب نظر سیاست گزاران برای مشارکت در برنامه های پیشگیری از نابینایی برگزار می شود.

کلیدواژه