طالبان بمباران بیمارستان المعمدانی غزه را جنایت علیه انسانیت خواند
(last modified 1402-07-26T11:39:41+00:00 )
میزان 26, 1402 16:09 Asia/Kabul
  • طالبان بمباران بیمارستان المعمدانی غزه را جنایت علیه انسانیت خواند
    طالبان بمباران بیمارستان المعمدانی غزه را جنایت علیه انسانیت خواند

وزارت امور خارجه طالبان اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی در بمباران شفاخانه‌ المعمدانی در غزه را وحشی گری و جنایت علیه انسانیت خواند.

به گزارش رادیو دری، سخنگوی وزارت خارجه طالبان در صفحه‌ ایکس‌ نوشت: امارت اسلامی افغانستان بمباران شفاخانه المعمدانی در غزه از سوی نیروهای صهیونیستی را با شدیدترین الفاظ محکوم می‌کند و این عمل را وحشی گری و جنایت علیه انسانیت می‌داند.

عبدالقهار بلخی از تمامی مردم و حکومت‌های جهان، سازمان‌ ملل، نهادهای مدعی دفاع از حقوق بشر و سازمان همکاری اسلامی خواسته است  تا هر چه زودتر از تکرار وحشی گری اسراییل جلوگیری کنند و تنها به محکوم‌کردن اکتفا نکنند.

وی تأکید کرد: در صورتی که جلوی این توحش و بربریت گرفته نشود، امکان دارد وضعیت منطقه وخیم‌تر شود و راه را برای واکنش‌هایی خارج از کنترل باز کند که به ضرر همهٔ منطقه و جهان تمام شود.

سخنگوی وزارت خارجه طالبان  تصریح کرد: حمایت آشکار بعضی کشورها از وحشی گری اسرائیل و خاموشی بعضی‌ها زمینه را برای ادامهٔ ظلم رژیم صهیونیستی مساعد کرده است.

براساس گزارش‌ها، جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان المعمدانی غزه تاکنون بیش از 800 شهید بر جای گذاشته است که بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

هنیه: آمریکا مسئول جنایت‌ بیمارستان المعمدانی است

رئیسی: شعله آتش بیمارستان المعمدانی صهیونیست‌ها را خواهد بلعید

کلیدواژه