میزان 29, 1402 13:07 Asia/Kabul
  • سیگار: طالبان از کمک‌های مالی به بخش آموزش بهره می‌گیرد
    سیگار: طالبان از کمک‌های مالی به بخش آموزش بهره می‌گیرد

اداره بازرسی ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان موسوم به سیگار ادعا کرده است که کمک‌های امریکا به بخش آموزش افغانستان به صورت غیر مستقیم به جیب طالبان می‌ریزد.

به گزارش رادیو دری؛ سازمان سیگار با انتشار گزارشی مدعی شده است که طالبان با ایجاد سازمان‌های غیردولتی تقلبی و نفوذ و اخاذی از سازمان‌های آموزشی، از این کمک‌ها سود می‌برند یا این نهادها را مجبور می‌کنند که هواداران این گروه را استخدام و کالای مورد نیاز خود را از شرکت‌های تحت کنترل این گروه خریداری کنند.

در گزارش سیگار آمده است: طالبان از طریق دریافت مالیات از افراد شاغل در سازمان‌های دریافت کننده‌ کمک‌های آموزشی امریکا، دریافت قبض آب، برق و مالیات کالاهای مورد نیاز این سازمان‌ها از این کمک‌ها سود می‌برند.

یک مقام اداره توسعه بین‌المللی امریکا به سیگار گفته است که مالیات‌های سازمان‌های دریافت کننده کمک‌های آموزشی امریکا در نهایت به خزانه‌ مرکزی افغانستان واریز می‌شود که تحت کنترل طالبان است.

امریکا در واکنش به سیاست های محدود کننده آموزشی طالبان، کمک‌های خود را به بخش خصوصی در عرصه آموزش اختصاص داده و از برنامه‌های آموزش از راه دور و آموزش مبتنی بر جامعه حمایت کرده است.

سازمان سیگار: بانک مرکزی افغانستان مستقل از طالبان نیست

سازمان سیگار: طالبان در فرایند توزیع کمک‌های بشری در افغانستان نفوذ کرده‌اند

کلیدواژه