میزان 30, 1402 09:57 Asia/Kabul

کمک های بشر دوستانه مردم و دولت قزاقستان برای زلزله زدگان هرات در غرب افغانستان، روز شنبه وارد گذرگاه مرزی حیرتان در شمال این کشور شد.

به گزارش خیبر ابراهیمی خبرنگار رادیو دری، مولوی نورالهادی ابوادریس، معاون والی بلخ در شمال افغانستان روز شنبه در مراسم تحویل کمکهای بشردوستانه دولت و مردم قزاقستان در گذرگاه مرزی حیرتان گفت که کمک و همکاری جهان و کشورهای همسایه با زلزله زدگان ولایت هرات اقدامی مناسب در این شرایط حساس است و ما از آن قدردانی میکنیم.

ابوادریس اظهار داشت که زلزله در هرات مردم را با بحران های متعدد مواجه کرده و در این وضعیت ساکنان ولایت هرات نیازمند کمک کشورهای جهان بخصوص کشورهای همسایه و اسلامی می باشند. 

میرام اوشخمانوف، نماینده سفارت جمهوری قزاقستان در شهرمزارشریف هم گفت: کمک های بشردوستانه جمهوری قزاقستان که شامل ۲۷ واگن به وزن 1660 تن مواد خوراکی، لباس و سایر اقلام ضروری است به هدایت رئیس جمهور این کشور به مسئولین حکومت طالبان تحویل داده شده تا در اسرع وقت به زلزله زدگان ولایت هرات برسد. 

دومین محموله کمک‌های بشردوستانه قزاقستان به زلزله‌زدگان هرات

 

دومین محموله کمک‌های بشردوستانه قزاقستان به زلزله‌زدگان هرات

در همین حال دفتر هماهنگ کننده کمک‌های بشری ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که در نتیجه زمین‌لرزه‌های اخیر هرات، ۲۱هزار و ۵۰۰ خانه تخریب شده است.

ولایت هرات از هفتم اکتبر شاهد چندین زلزله و پس لرزه قوی بوده که باعث شد تا شمار زیادی از شهروندان این ولایت هنوز هم در خیمه‌ها و فضای باز شب و روز را سپری کنند.

این زلزله‌ها حدود 1500 کشته و بیش از دو هزار زخمی برجای گذاشته است.

کمک‌های قزاقستان به زلزله‌زدگان هرات تحویل افغانستان شد

کلیدواژه