عقرب 03, 1402 19:40 Asia/Kabul
  • سه میلیون تبعه افغانستانی در ایران، قانونی زندگی می‌کنند
    سه میلیون تبعه افغانستانی در ایران، قانونی زندگی می‌کنند

سازمان ملّی مهاجرت وزارت کشور ایران اعلام کرد: سه میلیون تبعه افغانستانی به صورت قانونی در ایران زندگی می کنند.

به گزارش رادیو دری؛ مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملّی مهاجرت وزارت کشور ایران در نشست علمی-تخصصی " تبیین پیامدهای اجتماعی - اقتصادی مهاجرت‌های بین‌المللی بر جامعه ایران" گفت: بیش از ۵ میلیون مهاجر افغانستانی در ایران حضور دارند که از این تعداد بیش از سه میلیون نفر در سامانه «سیام» سازمان ملّی مهاجرت ثبت شده و دارای پرونده هستند و حدود ۲ میلیون نفر نیز به صورت غیرمجاز در ایران به سر می برند.

علی اصغر بلوکیان با اشاره به اجرای  ۱۷ طرح آمایش جمعیتی در بین مهاجران افغان از سال ۱۳۸۱ تا کنون و ثبت اطلاعات زاد و ولد آنان افزود: موضوعی که ما را نگران کرده است، افغانستانی‌های مجردی هستند که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده‌اند و در تلاشیم که این افراد به کشورشان بازگردانده شوند.

وی در همین حال تصریح کرد که حدود ۳ تا ۴ میلیون نفر از مهاجران افغانستانی همراه با خانواده هایشان در ایران زندگی می‌کنند.

این مقام ایرانی از اجرای طرح جامعی برای اخراج مهاجران غیرقانونی از این کشور خبر داد و اضافه کرد: بر اساس آمارها از سال ۱۳۹۶ تا شش‌ماهه اول سال ۱۴۰۲ بیش از ۵ میلیون مهاجر غیرمجاز از اتباع کشورهای مختلف ایران را ترک کرده اند.

وزارت کشور ایران مکلف به تشکیل سازمان ملی مهاجرت شد

وزیر کشور ایران بر جلوگیری از افغانستان‌ستیزی تاکید کرد

کلیدواژه