عقرب 08, 1402 18:37 Asia/Kabul
  • تأکید طالبان بر تقویت روابط با ترکیه
    تأکید طالبان بر تقویت روابط با ترکیه

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه، در سفرش به ترکیه از دیپلمات‌های طالبان در استانبول خواسته تا خدمات بهتری را به شهروندان کشور ارائه کنند.

به گزارش رادیو دری، سخنگوی وزارت خارجه طالبان می‌گوید که متقی در دیدار با دیپلمات‌ها و کارمندان کنسولگری طالبان در شهر استانبول، بر ارائه‌ خدمات بهتر و بدون تبعیض به افغانستانی هایی که در ترکیه تلاش می‌کنند نیز تأکید کرده است.

بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان افزود: امیرخان متقی از مرکز علمی اسماعیل آغا دیدار کرده و گفته است که افغانستانی ها با مردم ترکیه روابط دینی، مذهبی و تاریخی دارند و تاکید کرده که این روابط باید تقویت شود.

همزمان با این، شماری از افغانستانی هایی که در ترکیه زندگی می‌کنند از قونسلگری طالبان در استانبول می‌خواهند تا برای آنان سهولت‌های بیش‌تر را فراهم کند.

وزارت خارجه طالبان گفت که متقی در دیدار با رئيس نهاد خیریه آی ایچ ایچ، به آنان اطمینان داده که هرگونه تسهیلات را برای فعالیت این بنیاد در افغانستان ایجاد خواهد کرد.

رئیس این نهاد خیریه تعهد کرده که تمام تلاش‌های خود را برای گسترش کاری خود در افغانستان انجام می‌دهد.

پیش از این نیز سفیر ترکیه در افغانستان از تمایل کشورش برای افزایش معادلات با افغانستان از ۳۰۰ میلیون دلار به یک میلیارد دلار خبر داد.

تأکید حکومت طالبان و ترکیه بر گسترش روابط دو جانبه

کلیدواژه