عقرب 09, 1402 17:07 Asia/Kabul
  • هیات وزارت تحصیلات عالی طالبان از دانشگاه فردوسی مشهد بازدید کردند
    هیات وزارت تحصیلات عالی طالبان از دانشگاه فردوسی مشهد بازدید کردند

نماینده وزارت تحصیلات عالی طالبان در صدر هیاتی از مراکز پژوهشی و آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد بازدید و با رئیس این دانشگاه گفتگو کرد.

به گزارش رادیو دری، محمد سلیم عمری نماینده وزارت تحصیلات عالی طالبان و خلیل احمد بهسود وال رئیس دانشگاه ولایت ننگرهار که به شهر مشهد -مرکز استان خراسان رضوی در شمال شرق ایران- سفر کرده اند، با احد ضابط رئیس دانشگاه فردوسی مشهد دیدار و گفتگو کردند.

بازدید هیات طالبان از دانشگاه فردوسی مشهد

به گفته دکتر حسین بذرافشان مدیر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه فردوسی، در این دیدار موضوع تبادل اعضای هیأت علمی و دانشجو، کمک دانشگاه فردوسی به دانشگاه ننگرهار در زمینه توسعه زبان و ادبیات فارسی و کمک به کادر علمی دانشگاه ننگرهار مورد بحث و بررسی قرار گرفت و توافق شد تا در این زمینه ها گفت وگوهای تکمیلی صورت گیرد.

 در این دیدار دو طرف علاوه بر معرفی دانشگاه‌های ننگرهار و مشهد، درباره گسترش روابط علمی و اجرای طرح‌های علمی مشترک و نیز تبادل پژوهشگر و دانشجو تبادل نظر کردند.

 دانشگاه فردوسی مشهد از دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران است که به نام حکیم شاعر و حماسه‌سرای ایرانی ابوالقاسم فردوسی نام‌گذاری شده‌است.

دانشگاه فردوسی مشهد  با ۱۳ دانشکده، ۸ پژوهشکده و بیش از ۲۵ هزار دانشجو از بزرگ‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های ایران است و در برخی رشته ها به عنوان قطب علمی شناخته می شود.

بیش از دو هزار دانشجوی خارجی از حدود سی کشور جهان در این دانشگاه تحصیل می کنند.

امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاههای هرات افغانستان و علوم‌ پزشکی‌ مشهد

استقبال دختران افغانستانی از تحصیل در دانشگاههای ایران

کلیدواژه