عقرب 09, 1402 19:35 Asia/Kabul
  • ازدحام در مرزهای افغانستان و پاکستان در آخرین مهلت بازگشت مهاجران افغان
    ازدحام در مرزهای افغانستان و پاکستان در آخرین مهلت بازگشت مهاجران افغان

همزمان با آخرین روز ضرب الاجل پاکستان برای بازگشت داوطلبانه مهاجران افغانستانی، امروز بیش از ۱۰ هزار پناهجوی افغان اسباب کوچ، بسته و به سوی مرزهای تورخم و اسپین بولدک حرکت کرده‌اند.

به گزارش رادیو دری، وزارت مهاجران حکومت طالبان با اشاره به تشدید روند خروج مهاجران افغان از پاکستان اعلام کرده است که فقط در روز دوشنبه 8 عقرب، بیش از سه هزار و ۵۰۰ مهاجر افغانستانی ساکن پاکستان از طریق مرز «اسپین بولدک» به کشورشان بازگشته اند.

عبدالمطلب حقانی سخنگوی وزارت مهاجران گفته است: آمار اخیر پناهجویان بازگشته از پاکستان در هر روز، سه برابر از روند معمول بیشتر است.

در همین حال، گزارش ها حاکی است بین  60 تا صد هزار مهاجر افغان در یک ماه گذشته از پاکستان به کشورشان بازگشته اند که بازگشت بیشتر آنها از مرز تورخم صورت گرفته است.

بازگشت مهاجران افغان از پاکستان

شماری از افغانستانی‌هایی که این روزها از پاکستان به وطن‌شان باز می‌گردند، با اینکه با پاکستانی‌ها ازدواج کرده و فرزند هم دارند ناچارند این کشور را ترک کنند.

مهاجران بازگشته از پاکستان در مرز اسپین بولدک برای دریافت کمک به دفتر سازمان بین‌المللی مهاجرت معرفی می‌شوند.

 ضرب الاجل دولت پاکستان برای خروج مهاجران غیرقانونی افغانستانی از این کشور امروز پایان می‌یابد و از فردا اخراج اجباری پناهجویان افغان آغاز می شود.

با این حال مقامات پاکستانی می گویند تصمیم دارند افزون بر مهاجران غیرقانونی، پناهجویان قانونی افغان را هم از کشورشان اخراج کنند.

بنابر اعلام دولت اسلام آباد، بیش از 4 میلیون مهاجر افغان در پاکستان زندگی می کنند که حدود 1.7 میلیون نفر از آنها  مدارک هویتی و اقامتی ندارند.

تاکید عفو بین الملل بر توقف فوری اخراج پناهجویان افغان از پاکستان

پاکستان پناهجویان قانونی افغان را هم اخراج می‌کند

کلیدواژه