عقرب 10, 1402 09:24 Asia/Kabul

پس از تخریب مزارع تریاک و چرس توسط حکومت محلی بدخشان اکنون مسئولان محلی این ولایت در صدد جایگزینی نبات دیگرمیان دهاقین این ولایت هستند.

به گزارش سمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، در تازه ترین مورد ریاست زراعت بدخشان در همکاری با دفتر افغان اید، نزدیک به یک میلیون و 500 هزار اصله نهال هنگ یاانغوزه را برای 400 دهقان در ولسوالی های کشم و ارگو توزیع کرده است.

مسئولان محلی در ریاست زراعت بدخشان می‌گویند تلاش دارند تا در همکاری با موسسات دیگر کشت این نبات را در سطح این ولایت ترویج نمایند.

قطب الدین دهنوی رئیس زراعت بدخشان در جریان توزیع این نبات برای دهاقین از مردم می‌خواهد که برای ترویج آن، به گونه‌ی جدی کار کنند.

احسان الله سراجی آمر امور زراعتی ریاست زراعت بدخشان می‌گوید این کمپاین را در همکاری با موسسات مخصوصاً دفتر افغان اید از دو ولسوالی (کشم و ارگو) آغاز کرده اند و قرار است دامنه آن را گسترش بدهند.

در همین حال دهاقین بدخشان از توزیع نهال هنگ توسط مسئولان محلی و جایگزینی آن در بُعد زراعتی استقبال نموده وعده می‌دهند که از آن حفاظت کرده و برای ترویج این نبات کار می‌نمایند.

کفایت الله یکی دیگر از دهاقین بدخشان می‌گوید ترویج این نبات مفید است و باید حکومت همکاری های طویل المدت با دهاقین داشته باشد.

درخواست طالبان از جامعه جهانی برای جایگزینی کشت خشخاش

 

کلیدواژه