عقرب 10, 1402 16:54 Asia/Kabul
  • درخواست واشنگتن از اسلام آباد درباره مهاجران افغان همکار آمریکا
    درخواست واشنگتن از اسلام آباد درباره مهاجران افغان همکار آمریکا

امریکا از پاکستان خواست 25 هزار پناهجوی افغان را به دلیل تهدید انتقام جویانه طالبان اخراج نکند.

به گزارش رادیو دری، وزارت امور خارجه ایالات متحده از مقامات پاکستانی خواسته است که 25 هزار پناهجوی افغان را که قبل از قدرت گرفتن حکومت طالبان در اسد 1400 به دلیل همکاری با ارتش ایالات متحده تهدید به تلافی جویی شده‌اند به کشورشان بازنگردانند.

اکسپرس تریبیون دونالد بلوم سفیر ایالات متحده در پاکستان نوشته است: واشنگتن با اسلام آباد درباره سرنوشت این مهاجران افغان در سطح بالایی ارتباط دارد و فهرستی از افغان‌هایی را که واجد شرایط دریافت ویزای ویژه برای اسکان مجدد در ایالات متحده و دریافت پناهندگی در آنجا هستند به مقامات پاکستانی ارائه کرده است.

بلوم افزوده است: «ایالات متحده و پاکستان در تضمین امنیت و محافظت از این دسته از پناهجویان افغان در برابر خطری که آنها را تهدید می کند، منافع متقابل دارند»

مهلت خروج داوطلبانه همه مهاجران خارجی که مدارک لازم برای اقامت در این کشور را ندارند روز سه شنبه 31 اکتبر به پایان رسید.

وزیر اطلاعات پاکستان قبلاً اعلام کرده بود که این مدت تمدید نخواهد شد و اخراج تدریجی اتباع خارجی از اول نوامبر آغاز خواهد شد.

به گفته دولت اسلام آباد، در 40 سال گذشته بیش از چهار میلیون پناهجو از افغانستان بر اساس کنوانسیون ژنو وارد پاکستان شده اند که از این تعداد 1.7 میلیون نفر فاقد مدارک اقامت هستند و مشمول اخراج خواهند شد.

سازمان ملل متحد تخمین می زند که در حال حاضر حدود 1.3 میلیون مهاجر افغان در پاکستان ثبت شده و 880 هزار افغان دیگر نیز دارای وضعیت پناهندگی هستند که به آنها اجازه می دهد در خاک پاکستان بمانند.

درخواست دیپلمات افغان برای جلوگیری از اخراج پناهجویان افغان از پاکستان

کلیدواژه