عقرب 12, 1402 11:22 Asia/Kabul
  • بازگشت ۲۴ هزار مهاجر افغان از گذرگاه تورخم
    بازگشت ۲۴ هزار مهاجر افغان از گذرگاه تورخم

با پایان مهلت تعیین شده دولت پاکستان مبنی بر اخراج پناه‌جویان فاقد اسناد قانونی از این کشور؛ بیش از ۲۴ هزار مهاجر افغانستانی دیروز پنجشنبه از گذرگاه تورخم وارد کشور شدند.

به گزارش رادیو دری، رسانه های افغان گزارش دادند که پلیس پاکستان از دیروز پنجشنبه پس از پایان مهلت تعیین شده، عملیات جمع‌آوری پناهجویان غیرقانونی که بیشتر آنها افغان بودند را آغاز کردند.

مسئولان محلی در ایالت خیبر پختون‌خواه گفتند که تنها روز گذشته بیش از ۲۴ هزار پناهجوی افغانستانی با استفاده از گذرگاه مرزی تورخم وارد افغانستان شدند.

از زمان تعیین مهلت دولت پاکستان برای اخراج مهاجران غیرقانونی، ۱۲۸ هزار تبعه افغانستان از طریق گذرگاه تورخم وارد افغانستان شده‌اند و انتظار می‌رود هزاران تن دیگر نیز در روزهای آینده از این گذرگاه عبور کنند.

از مجموع بیش از ۴ میلیون تبعه افغانستانی که در پاکستان زندگی می‌کنند، دولت این کشور تخمین زده است که دست‌کم ۱.۷ میلیون تن آنها فاقد مدرک هستند.

این در حالی است پیشتر برخی از ساستمداران و فعالان حقوق بشر پاکستان، خواستار مداخله دادگاه عالی این کشور در زمینه جلوگیری از اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی شده‌ بودند.

بازگشت بیش از دو هزار خانواده افغان از گذرگاه تورخم به افغانستان

کلیدواژه