علل پیروزی مردم سوریه در آزاد سازی شهر حلب
(last modified 1395-10-05T14:36:30+00:00 )
جدی 05, 1395 19:06 Asia/Kabul

محمد مختاری کارشناس سیاسی افغانستان در مصاحبه با رادیو دری تاکید کرد "مردم سوریه به ملتهای مسلمان از جمله افغانستان نشان دادند که می توان علیه ظلم ابرقدرتها به پیروزی رسید .

کارشناس سیاسی می گوید " مردم افغانستان هم مثل مردم سوریه می توانند با اتحاد و یکپارچگی  و استقلال در تصمیم گیریها می توانند تروریستها را در کشورشان نابود کنند.

محمد مختاری کارشناس سیاسی افغانستان در مصاحبه با رادیو دری ضمن تبیین علل پیروزی مردم سوریه در آزاد سازی شهر حلب تاکید کرد "مردم سوریه به ملتهای مسلمان نشان دادند که با تکیه بر اصول می توان علیه ظلم ابرقدرتها ایستاد و به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه مردم مسلمان افغانستان هم برای پیروزی علیه گروههای تروریستی نباید منتظر حمایتها و کمکهای آمریکا باشند تصریح نمود" ما با ترسیم خطوط سیاست داخلی و خارجی و با تکیه بر اتحاد و یکپارچگی  می توانیم به پیروزی دست یابیم.

مختاری افزود "آزادی شهر حلب در سوریه نشان داد آمریکا و غرب در شعار مبارزه با تروریسم صادق نبودند زیرا در چند سال گذشته نه تنها یک وجب از مناطق سوریه را آزاد نکردند بلکه چندین شهر به کنترل گروه تکفیری داعش افتاد.

کارشناس سیاسی افغانستان  با تاکید بر حمایت آمریکا از گروههای تروریستی مثل داعش تصریح نمود " هدف آمریکا تشکیل گروهی با شعارهای اسلامی است که بر اساس اندیشه‌های تکفیری، سلاح خود را به‌سوی کشورهای مخالف موجودیت رژیم صهیونیستی نشانه بگیرد و کشورهای اسلامی را به جان هم بیندازند تا دیوار امنی اطراف رژیم صهیونیستی تشکیل شود.

مختاری افزود " پیروزی مردم سوریه در آزادسازی شهر حلب باعث شد تا امریکا در تحقق اهدافش و یکه تازی در تحولات جهانی با شکست سنگینی روبرو شود .

او با اشاره به اهمیت نقش تاثیر گذار حامیان سوریه ادامه داد: حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت سوریه برای بیرون‌راندن تروریست‌ها به جهانیان ثابت کرد"سیاست ایران به عنوان قدرت بلامنازع منطقه ای ،مبارزه با تروریستها و تکفیریها است.

 

کلیدواژه