عقرب 16, 1402 11:53 Asia/Kabul

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای طالبان،از ایران خواسته است تا تجربیات و همکاری‌های فنی‌اش را در زمینه تولید برق داخلی را با افغانستان در میان بگذارد.

به گزارش قریشی خبرنگار رادیو دری، ملا برادر این خواست را روز سه‌شنبه، ۱۶ عقرب، در دیدارش با علی اکبر محرابیان، وزیر نیروی ایران، در تهران مطرح کرده است.

مرکز رسانه‌های تحت مدیریت طالبان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که در این دیدار دو طرف در مورد مدیریت آب، همکاری‌های فنی ایران در زمینه تولید برق در افغانستان و همچنان سرمایه‌گذاری، استفاده از سیستم‌های آبیاری پیشرفته در کشاورزی و رفع خشکسالی در هر دو کشور همسایه گفت‌وگو کرده‌اند.

بربنیاد اعلامیه، علی اکبر محرابیان وزیر نیروی ایران، از همکاری این کشور در مبارزه مشترک با خشک‌سالی و همکاری فنی تهران در زمینه تولید برق و سرمایه‌گذاری و مدیریت صحیح و استفاده آب اطمینان داده است.

گفتنی است که هیأتی از طالبان به رهبری ملا برادر روز شنبه هفته جاری عازم تهران شد. این هیات تا کنون با وزیر خارجه، نماینده علی خامنه‌ای و شماری از مقام‌های ایرانی دیگر دیدار و گفت‌گو کرده‌اند.

در این میان، ملا عبدالغنی برادر، در دیدارش با وزیر داخله ایران از تهران خواست تا زندانیان افغان متهم به جرایم سبک در این کشور را از بند آزاد کرده و متباقی را به این گروه بسپارند.

ملا‌عبدالغنی برادر با معاون رئیس جمهوری ایران دیدار کرد

کلیدواژه