عقرب 17, 1402 09:37 Asia/Kabul
  • مجاهد: بیش از ۳۰۰ هزار مهاجر افغان از پاکستان به افغانستان بازگشته اند
    مجاهد: بیش از ۳۰۰ هزار مهاجر افغان از پاکستان به افغانستان بازگشته اند

سخنگوی حکومت طالبان اعلام کرد: بیش از ۳۰۰ هزار مهاجر افغان از پاکستان به کشورشان بازگشته اند.

براساس گزارشهای رسمی، بیش از ۱.۷ میلیون مهاجر غیرقانونی در پاکستان وجود دارد که بیشتر آنها افغانستانی هستند. 

 به گزارش رادیو دری، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان افغانستان روز سه شنبه(دیروز) اعلام کرد که در پی تصمیم دولت پاکستان، شمار شهروندان افغان که از طریق گذرگاههای مرزی تورخم، در ولایت ننگرهار و سپین بولدک، در ولایت قندهار به افغانستان بازگشته اند، از مرز ۳۰۰ هزار نفر گذشته است.

مجاهد افزود که افغان هایی که به کشورشان باز می گردند، با وسایل نقلیه ای که از سوی طالبان در اختیار آنها قرار می گیرد، به صورت رایگان به مقاصد مورد نظر انتقال می یابند.

این مقام طالبان پیشتر اعلام کرده بود: یک کمیسیون عالی رتبه متشکل از ۳۱ عضو و به دستور ملأ هیبت الله آخوندزاده، رهبر طالبان برای رسیدگی و پاسخگویی به مشکلات مهاجران افغان که توسط پاکستان «به اجبار» اخراج می شوند، تشکیل شده است.

بنابه گزارش مرکز رسانه و اطلاع رسانی وابسته به حکومت طالبان، ۱۵ هزار و ۲۷۰ خانواده افغان پس از اول نوامبر،( ضرب الاجل تعیین شده از سوی دولت پاکستان برای بازگشت داوطلبانه) به کشورشان بازگشته اند.

پاکستان مهلت اول نوامبر/ 10 عقرب را برای مهاجران غیرقانونی افغان تعیین کرده بود تا از این کشور خارج شوند درغیراینصورت با زندان و جریمه وهمچنین، مصادره اموال مواجه خواهند شد.

روند بازگشت مهاجران افغان از پاکستان تشدید شد

کلیدواژه