عقرب 17, 1402 15:48 Asia/Kabul
  • وزارت خارجه طالبان از محدودیت‌های پاکستان برای تردد در مرز انتقاد کرد
    وزارت خارجه طالبان از محدودیت‌های پاکستان برای تردد در مرز انتقاد کرد

سخنگوی وزارت خارجه حکومت طالبان، تصمیم دولت پاکستان برای ایجاد محدودیت رفت‌وآمد در مناطق قبایلی بین دو کشور را اقدامی خلاف حقایق تاریخی و یکجانبه خواند.

به گزارش رادیو دری؛ عبدالقهار بلخی امروز (چهارشنبه) در بیانیه ای با انتقاد از اجباری شدن پاسپورت و ویزا برای رفت‌وآمد مردم در مناطق قبایلی افغانستان و پاکستان، لغو این تصمیم را خواستار شد.

بلخی افزود: مردمان «اسپین بولدک – چمن» و سراسر خطِ بین افغانستان و پاکستان با یکدیگر پیوندهای دینی، قومی، زبانی، خویشاوندی و تجاری فراوان دارند و با وجود برخی اجبارهای تاریخیِ حکومت‌ها در طول تاریخ، برای مردم این مناطق برخی حقوق ویژه در نظر گرفته می شد و مورد احترام قرار می گرفتند.

وی اظهار کرد: اکنون حکومت پاکستان برخلاف حقایق تاریخی و واقعیت‌های عینی می‌خواهد داشتن پاسپورت و ویزا را برای مردمان چمن‌-بولدک اجباری کند که این‌ امر نیز مانند اخراج اجباری مهاجران، تصمیمی‌ یک‌جانبه و برخلاف واقعیت‌های عینی است.

سخنگوی وزارت خارجه حکومت طالبان تصریح کرده است: این تصمیم می‌تواند مشکلات زیادی را برای زندگی مردم دو طرف بولدک و چمن ایجاد کند و به همین دلیل هزاران نفر از مردم منطقه مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کرده‌اند و جلسات اعتراضی همچنان ادامه دارد.

ازدحام مهاجران افغان برای بازگشت به وطن در مرز اسپین بولدک-چمن

تحصن صدها پاکستانی در گذرگاه اسپین بولدک-چمن

کلیدواژه