ثور 29, 1403 14:47 Asia/Kabul

معاون توسعه، پیش‌بینی و مدیریت‌ بحران مخاطرات جوی خراسان‌رضوی در خصوص وضعیت جوی مشهد و خراسان‌رضوی طی امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش رادیو دری، یحیی قائنی‌پور درباره وضعیت جوی خراسان‌ رضوی و شهر مشهد گفت: تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی بیانگر ادامه فعالیت سامانه بارش‌زا طی امروز (شنبه، ۲۹ اردیبهشت) در سطح استان و مشهد است.

وی افزود: با توجه به مدل‌های هواشناسی انتظار داریم از ظهر به‌ بعد شاهد افزایش حجم بارش‌ها در شهر‌های واقع در نیمه شمالی و بیشتر شمال شرق و نیمه شرقی باشیم.

قائنی پور گفت: با توجه به حجم بارش، احتمال آب‌گرفتگی و سیلاب پیش‌بینی می‌شود و شهروندان از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها، صعود به ارتفاعات و تردد در محور‌های استان خودداری کنند.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مدیریت‌بحران مخاطرات جوی خراسان‌ رضوی گفت با توجه به رگباری بودن بارش‌ها، احتمال بارش تگرگ در نواحی مستعد و وزش باد شدید، آب‌گرفتگی، ایجاد روان‌آب و سیلاب پیش‌بینی می‌شود.

به گفته قائنی پور، برای فردا (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش‌ پراکنده پیش‌بینی می‌شود که با توجه به حجم بارش، احتمال سیلاب و آب‌گرفتگی وجود دارد و استان شاهد کاهش دما و هوای نسبتاً خنک موقت خواهد بود.

سیل در خراسان رضوی جان هفت تن را گرفت/ آب خودروها را برد

کلیدواژه