ثور 27, 1403 10:06 Asia/Kabul
  • سیل در خراسان رضوی جان هفت تن را گرفت/ آب خودروها را برد
    سیل در خراسان رضوی جان هفت تن را گرفت/ آب خودروها را برد

سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: شمار جان باختگان سیل دیروز چهارشنبه در این استان به هفت نفر افزایش یافته است.

به گزارش رادیو دری، سیدرضا عباسی نیشابوری امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد پنج نفر مربوط به مشهد و ۲ نفر نیز از روستاهای فریمان(70کیلومتری مشهد) هستند.

وی گفت: تلاش برای امدادرسانی و مشخص شدن وضعیت مفقودان همچنان ادامه دارد.

محسن داوری فرماندار مشهد نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت، ۱۵۰ خانواده سیل زده در مشهد اسکان یافته اند و حدود ۳۰۰ نفر نیز به صورت انفرادی در مناطق شهری و روستایی اسکان داده شده اند.

با توجه به بارندگی امروز و سیلابی شدن مسیرها،  تمام ظرفیت های درمانی و اورژانس ۱۱۵ مشهد امشب برای امدادرسانی احتمالی به بیماران و مصدومان با تمام توان در حالت آماده باش قرار دارند.

براساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی از روز سه‌شنبه سامانه بارشی پرقدرتی کنونی در استان فعال گردید، این سامانه تا اوایل هفته آینده بارشهای رگباری همراه با رعد و برق و صاعقه، بارش تگرگ توام با وزش باد شدید و آبگرفتگی، رواناب و سیلاب را در پی دارد.

هواشناسی خراسان رضوی همچنین نسبت به بارش تگرگ، کاهش نسبی دما و امکان اختلال در سیستم حمل و نقل استان در این فاصله زمانی هشدار داده است.

کلیدواژه