سرطان 10, 1403 18:19 Asia/Kabul
  • مقام طالبان در واکنش به نشست وین؛ از آمریکا عبرت بگیرید
    مقام طالبان در واکنش به نشست وین؛ از آمریکا عبرت بگیرید

معاون وزارت داخله حکومت طالبان در واکنش به برگزاری نشست وین گفت: حکومت سرپرست در تمام جغرافیای افغانستان حاکم است. اگر کسی می‌خواهد ما را تهدید کند، باید از آمریکا و متحدانش درس عبرت بگیرد.

به گزارش رادیو دری، محمدنبی عمری، معاون سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله حکومت طالبان در مراسم معرفی فرماندار جدید خوست در واکنش به نشست مخالفان این گروه در وین گفت: کسانی که در این نشست شرکت کرده‌اند، نمی‌توانند نماینده مردم افغانستان باشند.

او ادامه داد که برگزاری چنین نشست‌هایی را در کشورهای اروپایی به سود مردم افغانستان نمی‌داند.

عمری در ادامه این نشست گفت: «برخی می‌خواهند دوباره وطن را ناامن کنند، فساد و مشکلات بیاورند، اما انشالله چنین نخواهد شد. این فاسدان نمایندگان افغانستان نیستند و دوباره خوار و ذلیل خواهند شد.»

معاون وزارت داخله حکومت طالبان افزود: اکنون در افغانستان امنیت و حکومت وجود دارد و حکومت سرپرست بر تمام جغرافیای افغانستان حاکم است. اگر کسی ما را تهدید می‌کند و پیام می‌فرستد، باید از آمریکا و متحدانش درس عبرت بگیرد.

این مقام امنیتی طالبان تاکید کرد که حکومت سرپرست در سراسر افغانستان تسلط کامل دارد و به مخالفان اجازه قدعلم کردن را نخواهد داد.

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان در سخنرانی خود در نشست وین گفت که سراج‌الدین حقانی، وزیر داخله حکومت طالبان، گرایش به سمت مذاکرات بین الافغانی دارد.

چهارمین نشست وین به ابتکار مخالفان سیاسی طالبان در خارج از افغانستان هفته گذشته در وین اتریش با هدف ایجاد اجماع بین چهره‌ها و گروه‌های سیاسی مخالف طالبان برگزار شد.

طالبان: نشست مخالفان دولت کابل در اتریش محکوم به شکست است

کلیدواژه