جوزا 25, 1403 14:46 Asia/Kabul
  • تردد کامیون ها در \\\\\\\\\\\\\\\
    تردد کامیون ها در \\\\\\\\\\\\\\\"مرز دوغارون\\\\\\\\\\\\\\\" باز شد

بعد از سردرگمی کامیون‌های باربری بالاخره مرز دوغارون بروی آن‌ها باز شد.

به گزارش رادیو دری، درحالی که از طرف ایران مشکلی برای تردد کامیون‌ها به سمت افغانستان وجود ندارد، اما سردرگمی طالبان در مواجه با ویزاهای صادر شده در کنسولگری افغانستان در مشهد باعث ترافیک شدید در مرز دوغارون شده بود.

منابع می گویند که سردرگمی مسئولان گمرک طالبان در مواجه با ویزاهای صادر شده در تاریخ قبل و بعد از ۶ جوزا ۱۴۰۳ باعث ایجاد ترافیک سنگین در مسیر تردد کامیون‌ها در مرز شده است.

به نظر می‌رسد که پافشاری طالبان بر موضع‌شان در رابطه با تغییر سرکنسول افغانستان در مشهد، باعث ایجاد سردرگمی مسئولان گمرک افغانستان نسبت به چگونگی مواجه با رانندگان کا‌میون‌هایی که دارای ویزا از کنسولگری افغانستان در مشهد از تاریخ ۶ جوزا ۱۴۰۳ به بعد هستند، شده است.

این شرایط باعث شده است که آن عده از رانندگانی که قبل از تاریخ ۶ جوزا یعنی زمانی که جابر انصار همچنان از نظر طالبان به عنوان سرکنسول در مشهد مقرر بوده است، هم نتوانند مسیر ترانزیت و مراحل گمرکی را پشت سر بگذارند و در ترافیک سردرگمی طالبان پریشان بمانند.

این درحالی است که طالبان اعلام کرده است که ویزاهایی که از تاریخ ۶ جوزا ۱۴۰۳ با امضای جابر انصار، سرکنسول به زعم آنها «سابق» صادر شده، فاقد اعتبار است.

با این حال با انتشار اعلامیه‌ای از امروز ۲۵ جوزا مرز بر روی کامیون‌ها باز شد.

ترافیک سنگین کامیون‌ها در مرز اسلام قلعه؛ مسوولان گمرکی طالبان سر در گم‌اند

کلیدواژه