جوزا 24, 1403 19:12 Asia/Kabul
  • ترافیک سنگین کامیون‌ها در مرز اسلام قلعه؛ مسوولان گمرکی طالبان سر در گم‌اند
    ترافیک سنگین کامیون‌ها در مرز اسلام قلعه؛ مسوولان گمرکی طالبان سر در گم‌اند

برخی منابع آگاه از ترافیک سنگین کامیون‌های ترانزیتی در گمرک مرزی دوغارون-اسلام قلعه خبر داده و سردرگمی مسوولان گمرکی طالبان در پذیرش ویزای رانندگان را علت بروز این مشکل اعلام کرده اند.

به گزارش رادیو دری، منابع آگاه به رسانه ها گفته اند که  سردرگمی مسوولان گمرک طالبان، در پذیرش ویزاهای صادر شده در تاریخ قبل و بعد از ۶ جوزا ۱۴۰۳ در مسیر تردد کامیون‌ها در مرز ایران و افغانستان ترافیک سنگینی ایجاد کرده است.

پیش از این، طالبان در پی برکناری جابر انصار سرکنسول افغانستان در مشهد اعلام کرده بودند که ویزاهایی که از تاریخ ۶ خرداد ۱۴۰۳ با امضای جابر انصار صادر شده است،اعتبار ندارد.

این تصمیم طالبان و پافشاری آنان بر این موضع، سبب شده است که رانندگانی که پس از ششم جوزا با امضای جابر انصار، ویزا تهیه کرده اند برای ورود به افغانستان دچار مشکل شوند و مسوولان طالبان در گمرک مرزی ندانند با این دسته از رانندگان چه کنند.

بروز چنین شرایطی سبب ایجاد ترافیک در مرز شده است و حتی آن عده از رانندگانی که تاریخ ویزای آنها مربوط به قبل از ۶ جوزاست، در چنین اوضاعی، امکان طی  مراحل گمرکی و عبور از مرز را نیافته‌اند.

طالبان چندی پیش با برکناری ناگهانی جابر انصار سرکنسول افغانستان در مشهد که از زمان دولت غنی در این سمت فعالیت می کرد، مهر و امضای او را نامعتبر اعلام کردند.

با این حال گفته می شود جابر انصار همچنان در مقابل این تصمیم طالبان مقاومت کرده و به فعالیت خود در سرکنسولگری افغانستان در مشهد ادامه داده است.

طالبان: امضا و پاسپورت سرکنسول پیشین افغانستان در مشهد اعتبار ندارد

طالبان درباره علت تغییر سرکنسول افغانستان در مشهد توضیح داد

کلیدواژه