سرطان 12, 1403 16:05 Asia/Kabul
  • کاظمی قمی درباره تجدید مداخلات بیگانگان در مسائل افغانستان هشدار داد
    کاظمی قمی درباره تجدید مداخلات بیگانگان در مسائل افغانستان هشدار داد

سفیر ایران در کابل با اشاره به دیدارهای خود در حاشیه نشست دوحه سه درباره پیامدهای تجدید مداخلات بیگانگان در افغانستان و ابتکارات منطقه‌ای برای حل مسائل این کشور تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری؛ حسن کاظمی قمی با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: تهران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و همسایه‌ای که بیشترین تاثیر را از بحران‌های چند ده ساله افغانستان دیده است، رویکرد سازنده‌ای نسبت به این کشور دارد و ضمن هشدار درباره پیامدهای تجدید مداخلات بیگانگان بر ابتکارات منطقه‌ای برای حل مسأله افغانستان تاکید می کند.

او افزود: در حاشیه نشست سوم ‎دوحه گفت‌وگوهای ثمربخشی با نمایندگان ویژه کشورهای مختلف از جمله هلند، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، نروژ، سوئیس، آلمان، ترکمنستان، اتحادیه اروپا و هیات دولت سرپرست افغانستان برگزار شد.

به گفته سفیر ایران در کابل، تبیین نگرانی‌های مشترک، ایجاد کمیته‌های تخصصی، جستجوی راه‌های برون‌رفت از بحران و ارزیابی تمهیداتی به منظور ایجاد ثبات و امنیت پایدار در افغانستان از محورهای مهم این نشست‌ها و رایزنی‌ها بود.

سومین نشست دوحه در روزهای ۱۰ و ۱۱ سرطان  به میزبانی معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در دوحه پایتخت کشور قطر برگزار شد.

در این نشست نمایندگان ۲۵ کشور و ۵ سازمان بین‌المللی با حضور هیاتی از طالبان حضور داشتند و مانند نشست‌های قبلی دوحه، پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

طالبان: پیشرفت دوحه ۳ در مسیر نشست‌های آینده تاثیرگذار است

قطر: نشست دوحه فرصتی برای گفتگوهای معنادار است

 

کلیدواژه