عقرب 23, 1402 11:29 Asia/Kabul
  • حمایت از دختران دانشجوی غزه و افغانستانی برای تحصیل در ایران
    حمایت از دختران دانشجوی غزه و افغانستانی برای تحصیل در ایران

معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور زنان و خانواده از تحصیل دختران دانشجوی غزه و افغانستانی در ایران حمایت کرد.

به گزارش رادیو دری، «انسیه خزعلی» معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور زنان و خانواده در نخستین نشست بین المللی زن ایرانی، معماران تمدن ساز در نهضت ترجمه "جهاد تبیین در الگوی سوم" در دانشگاه بوعلی همدان افزود، پذیرش دانشجویان دختر خارجی در دانشگاه‌های ایران می‌تواند باهدف انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی به سایر کشور‌ها اثر بخش باشد.

خزعلی با اعلام پذیرش و بورسیه دانشجویان اعلام کرد: سه نفر از دانشجویان غزه را بورس می‌کنیم و دانشگاه‌ها به ترتیب این کار را ادامه دهند و دختران دانشجوی غزه را استقبال می‌کنیم که بیایند در اینجا درس بخوانند و همانطور که قبلاً اعلام کردیم از دانشجویان افغانستانی حمایت می‌کنیم و در دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌هایی که اختصاص به بانوان دارد، از این افراد استقبال خواهیم کرد.

خزعلی با محکوم کردن کشتار زنان و کودکان فلسطینی در باریکه غزه از سوی رژیم صهیونیستی گفت: در مقابل چنین جنایاتی هیچ اقدام عملی از کسانی که مدعیان حقوق بشر و زنان هستند به چشم نمی‌خورد.

معاون رئیس‌جمهوری ایران در امور زنان و خانواده زنان غزه را از صبورترین و مقاوم‌ترین زنان در تاریخ جهان دانست و گفت، زنان غزه کسانی که فرزندان خود را با شجاعت به جبهه مقاومت و ایستادگی میفرستند و دل خویش را به خدا سپردند.

دانشجویان افغانستانی در صدر دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های ایران

کلیدواژه