جدی 06, 1395 12:28 Asia/Kabul

مسئول خانه ادبیات افغانستان در تهران با انتقاد از عملکرد نهادهای حمایت از کودک در افغانستان می گوید" متاسفانه برای تغذیه روحی و فکری کودکانمان به اندازه انگشتان یک دست آثار مکتوب نداریم.

مسئول خانه ادبیات افغانستان در تهران می گوید " روند حمایت از کودکان در افغانستان  به بیراهه  رفته است.

سرور رجایی در مصاحبه با رادیو دری افزود "بسیاری از نهادهایی که امروز در افغانستان به نام حمایت از کودک فعالیت  می کنند فقط برای کودکان خیابانی در یکی از تفریحگاهها جشن می گیرند در حالی که باید برای شعر و قصه کودکانه هزینه کنند .

وی با تاکید بر توسعه  فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان گفت "نگاه به ادبیات کوک و نوجوان نگاه به ریشه فرهنگی ماست  اما متاسفانه برای تغذیه روحی و فکری کودکانمان به اندازه انگشتان یک دست آثار مکتوب نداریم.

مسئول خانه ادبیات افغانستان در تهران تصریح نمود " ما باید برای کودکان خود ارزش قائل شویم و نویسندگان به نوشتن کتابهایی متناسب با روحیه و ذائقه کودکان توجه نمایند و فرهنگ بومی و ملی را به کودکان منتقل کنند .

رجایی خواستار توجه مسئولان فرهنگی به شخصیت و جایگاه کودک و نوجوان شد وافزود" در کتابهای کودکان باید امیدواری، طراوت و امید را به آنها هدیه دهیم تا روحیه خرابشان عوض شود.

مسئول خانه ادبیات افغانستان در تهران با اشاره به نگاهی به تاریخ ادبیات کودک و نوجوان افغانستان گفت" اگر به داشته‌‏های ادبی و هنری کودکان و نوجوانان خود بنگریم، متاسفانه ادبیات کودک و نوجوان با بی‌‏مهری روبرو شد و فقط امسال چند مجموعه قدیمی از محمد حسین محمدی در ایران منتشر گردید و در کابل هم اقدامات اندکی صورت گرفته است.

 

کلیدواژه