عقرب 27, 1402 13:36 Asia/Kabul
  • بی خبری عجیب دولت آلمان از سفر مقام طالبان به این کشور
    بی خبری عجیب دولت آلمان از سفر مقام طالبان به این کشور

وزارت خارجه آلمان درباره چگونگی سفر سرپرست اداره غذا و دارو حکومت طالبان به این کشور ابراز بی خبری و تاکید کرد که برای او هیچ ویزایی صادر نشده است.

به گزارش رادیو دری؛ وزارت خارجه آلمان در بیانیه ای اعلام کرده است که چگونگی ورود عبدالباری عمر سرپرست اداره غذا و دارو حکومت طالبان و سخنرانی او در یک مرکز اسلامی در شهر کلن را بررسی می‌کند.

عبدالباری عمر سرپرست اداره غذا و دارو حکومت طالبان روز پنجشنبه 25 عقرب در یک مرکز اسلامی در شهر کلن آلمان برای گروهی از افغان‌ها در این شهر سخنرانی کرد.

این وزارتخانه سخنرانی این مقام طالبان در یک مرکز اسلامی در شهر کلن را محکوم و تاکید کرد: دولت برلین، حکومت طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد و برای این مقام طالبان ویزا صادر نکرده‌است.

در این بیانیه تصریح شده است: تا زمانی که طالبان در افغانستان آشکارا حقوق بشر به ویژه حقوق زنان و دختران را زیر پا می‌گذارند، روابط آلمان با رژیم طالبان عادی‌سازی نخواهد شد.

در همین حال، اتحادیه ترکی-اسلامی برای امور دینی، که عبدالباری عمر در یکی از ساختمان‌های موسسات آنها در شهر کلن سخنرانی کرد، در بیانیه ای تصریح کرده که از اعتماد این اتحادیه سوءاستفاده شده‌است و قرار بود در این ساختمان مناسک عبادی برگزار شود، نه  همایش سیاسی.

این اتحادیه اسلامی همچنین هرگونه نزدیکی ارزشی و‌ معنوی با طالبان را رد کرده است.

مقام طالبان: افکار عمومی جهان حقایق امروز افغانستان را ببینند

کلیدواژه