گزارش ؛ بازداشت یک گروه از سارقان حرفه ای در پوشش ماموران امنیتی در کابل
(last modified 1395-10-06T11:02:27+00:00 )
جدی 06, 1395 15:32 Asia/Kabul

اداره عمومی امنیت ملی  افغانستان امروز از بازداشت یک گروه پنج نفری سارقان مسلح که با استفاده از نام ارگان های امنیت ملی، پولیس ملی و دادستانی در شهر کابل دست به سرقت های مسلحانه می زدند، خبر میدهد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،این اداره با نشر خبرنامه ای گفته است که این افراد با یک عراده موتر رنجر بدون نمبر پلیت، دو میل سلاح کلاشینکوف، و دو میل تفنگچه بازداشت شده اند.

افراد بازداشت شده عبدالغفور مشهور به «فرهاد»، ذبیح الله،فدامحمد،محمد نذیر و خان محمد نام دارند.

 آنها زمانی که می خواستند وارد یک منزل مسکونی در ساحه امین آباد ناحیه نهم شهر کابل شوند، بازداشت شدند.

این افراد با استفاده از نام ارگان های امنیتی و دادستانی به بهانه تلاشی وارد منازل مسکونی شده و دست به سرقت اموال می زدند.

این در حالی‌ست که چند روز پیش از خانۀ یکی از شهروندان کابل با چنین شیوه ای با استفاده از نام کارمندان امنیت ملی سرقت صورت گرفت و برخی دیگر  از شهروندان کابل نیز از سرقت شدن اموال منازل شان از سوی افراد ملبس با لباس نیروهای امنیتی شکایت کرده بودند.

در همین حال وزارت امور داخله  افغانستان از کشته‌شدن یک فرمانده طالبان خبر می‌دهد که در نبردهای ولایت قندوز فرماندهی جنگ را به عهده داشت.

این فرمان‌دۀ مشهور طالبان در جریان کمین نیروهای پولیس ملی در ولایت جنوبی غزنی کشته شده‌است.

به گفتۀ وزارت داخله، این کمین در ولسوالی آب بند غزنی صورت گرفته که ملا فیروز با سه تن دیگر از طالبان کشته شده‌اند و جسدهای‌شان در نزد پولیس موجود است.

وزارت دفاع ملی نیز از تلفات سنگین گروه طالبان در شمال‌شرق افغانستان، در ولایت قندوز خبر می‌دهد.

وزارت دفاع می‌گوید غلام صفی، یکی از فرماندهان طالبان با ۱۷ تن از افراد دیگر این گروه در عملیات نیروهای امنیتی در شهر قندوز کشته شده‌است.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان نوروزی موجود است.