عقرب 28, 1402 13:08 Asia/Kabul
  • انتقاد رسانه پاکستانی از طرح اخراج پناهجویان افغان
    انتقاد رسانه پاکستانی از طرح اخراج پناهجویان افغان

یک رسانه پاکستانی با انتقاد از اخراج پناهجویان افغان نوشت، این اقدام اسلام‌آباد برای فشار به کابل و به‌ دلیل شکست دکترین «عمق استراتژیک» پاکستان است.

به گزارش رادیو دری، نشریه «داون نیوز» با انتشار مطلبی با عنوان «قربانی کردن پناهجویان» افغان نوشت: بیش از یک میلیون و 700 هزار پناهجوی افغان در حال اخراج از پاکستان هستند درحالی که شمار فلسطینیان آواره شده توسط رژیم صهیونیستی در سال 1948 نصف این تعداد بود.

داون نیوز  با اشاره به اظهارات اخیر وزیر اطلاع‌رسانی ایالت بلوچستان مبنی بر اینکه حتی افغان‌های دارای مدارک قانونی اقامتی نیز اخراج خواهند شد، نوشت، این اقدامات سبب سرافکندگی اسلام آباد است.

این رسانه ضمن انتقاد از تحمیل ویزا برای رفت‌وآمد مردم قبایلی در دو سوی مرز مورد مناقشه بین افغانستان و پاکستان، تأکید کرد: مسئله پناهندگان افغان به وضوح تضادهای ذاتی را در داخل کشوری که براساس هویت مذهبی ایجاد شده است، آشکار می‌کند.

داون نیوز همچنین تصریح کرد: برخورد با پناهجویان افغان مقیم پاکستان باید مطابق هنجارهای جهانی و با احترام به حقوق و کرامت بشری باشد و حداقل برای کسانی که در پاکستان متولد شده اند باید امتیاز شهروندی پاکستان با حقوقی برابر با بقیه داده شود.

حزب پاکستانی از بازداشت و اخراج پناهجویان افغان انتقاد کرد

کلیدواژه