عقرب 29, 1402 09:34 Asia/Kabul
  • مشکلات طرح ساماندهی مهاجران افغان در خراسان رضوی برطرف شده است
    مشکلات طرح ساماندهی مهاجران افغان در خراسان رضوی برطرف شده است

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خراسان رضوی گفت: برخی مشکلات اجرایی و ناملایمات در طرح ساماندهی اتباع افغانستانی برطرف شده است و از این پس این طرح فقط طبق ضوابط اجرا می‌شود.

به گزارش رادیو دری؛ زهدی در جمع نخبگان و فعالان فرهنگی اجتماعی جامعه مهاجران افغانستانی تاکید کرد: ساماندهی اتباع افغان در خراسان رضوی با جدیت پیگیری خواهد شد و مهاجران بدون مدرک باید به کشور افغانستان برگردند و با مدارک و به صورت قانونی به ایران وارد شوند تا شرایط میزبانی از آنان فراهم شود.

وی همچنین تصریح کرد: هیچ دستوری برای برخورد با پناهجویان کمتر از سن قانونی و بانوان مهاجر افغانستانی داده نشده است.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خراسان رضوی همچنین با اشاره به طرح انتقال اتباع خارجی از اطراف حرم مطهر رضوی تا شعاع ۳ کیلومتر اظهار کرد: این طرح بر اساس اعلام مسوولان اجرا خواهد شد، ولی ما درصددیم که در نحوه اجرای آن در اطراف حرم مطهر پیشنهادهای مهاجران افغان را در کارگروهی تخصصی  بررسی کنیم.

زهدی سپس به علاقه مندی اتباع افغان برای زیارت اربعین حسینی افزود: ما خواهان حضور کاروان‌های زیارتی افغانستان در سفر اربعین با مدیریت درست وقانونی هستیم و اگر شرکت‌هایی با سازوکار معین بتوانند این کاررا انجام دهند خراسان رضوی از این موضوع استقبال می‌کند.

 

او  همچنین در مورد تمدید کارت کار مهاجران افغانستانی وعده همکاری و پیگیری داد.

رئیس بنیاد فرهنگی اجتماعی افغانستانی های مقیم ایران نیز در این نشست به نمایندگی از جامعه مهاجران افغان ضمن قدردانی از 40 سال مهمان نوازی ملت ایران، درباره وجود برخی چالش ها و ناملایمات در اجرای  طرح ساماندهی مهاجران مطالبی را ارائه کرد.

بازداشت افراد دارای مدرک قانونی مهاجرت در کنار پناهجویان غیرمجاز، مشکلات ناشی از تمدید نشدن کارت های کار مهاجران قانونی و نیز طرح انتقال اتباع خارجی از اطراف حرم مطهر رضوی از جمله موضوعات مورد اشاره سید جواد وحیدی در این نشست بود.

آغاز طرح تعیین وضعیت شغلی اتباع افغانستانی در ایران

استرداد بیش از 18 هزار نفر اتباع غیرمجاز افغان از ایران به کشورشان

کلیدواژه