قوس 01, 1402 19:55 Asia/Kabul
  • سرکنسولگری ایران در هرات درگذشت مولوی خداداد صالح را تسلیت گفت
    سرکنسولگری ایران در هرات درگذشت مولوی خداداد صالح را تسلیت گفت

سرکنسولگری ایران در هرات در پیامی با تسلیت درگذشت مولوی خداداد صالح، آن روحانی پرهیزگار را نماد تحکیم وحدت، انسجام و همدلی‌ ملی و اسلامی توصیف کرد.

به گزارش رادیو دری؛ در پیام سرکنسولگری ایران در هرات آمده است: این‌ عالم ربانی، وارسته و متواضع‌، عمر پربرکت خویش را با اخلاص، نیک اندیشی و دلسوزی، در حوزه تعلیم، تربیت، تبیین و ترویج معارف قرآنی و اسلامی و خدمت به دین مبین اسلام و وحدت و اخوت بین مسلمانان و مؤمنان صرف کرد و در خدمتگزاری به انقلاب و مردم متدین افغانستان به صورت عام و حوزه غرب و در رأس آن هرات باستان به طور خاص، ازهیچ کوشش و فداکاری و مجاهدتی فرو گذار نکرد.

در این پیام تصریح شده است: حاج مولوی خداداد (در دوران حیات خود) ملجاء برادران نجیب و شریف اهل سنت و به عنوان شاخصی در جلوگیری از افراط و تفریط دین در نزد برادران اهل تشیع و منشاء خدماتی ارزنده و ماندگار برای تحکیم وحدت، انسجام و همدلی‌ ملی و اسلامی و تحقق آرمانهای والای اسلام، قرآن و دین مبین محمدی(صلی الله علیه وآله وسلم) بود.

مولوی خداداد صالح رئیس شورای علمای زون غرب افغانستان و رئیس دارالعلوم عالی غیاثیه هرات سی ام عقرب بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفته است.

این روحانی مجاهد یکی از افراد تأثیرگذار هرات بود که در سال‌های گذشته نقش مهمی در امور سیاسی و دینی این ولایت داشت.

"مولوی خداداد صالح"، رییس شورای علمای زون غرب افغانستان درگذشت

کلیدواژه