قوس 03, 1402 15:34 Asia/Kabul
  • تاکید مقام طالبان بر بازگرداندن سرمایه‌های بازرگانان افغان از پاکستان
    تاکید مقام طالبان بر بازگرداندن سرمایه‌های بازرگانان افغان از پاکستان

معاون سیاسی وزارت خارجه حکومت طالبان از تجار افغان خواست تا سرمایه‌هایشان را از پاکستان به کشورشان انتقال دهند.

به گزارش رادیو دری، «شیرمحمد عباس استانکزی» معاون سیاسی وزارت خارجه حکومت طالبان افغانستان امروز جمعه در نشستی با برخی سرمایه‌گذاران در ولایت لوگر از سرمایه‌گذاران و بازرگانان افغان در پاکستان خواست تا سرمایه‌هایشان را به افغانستان انتقال دهند تا برای پیشرفت و آبادانی این کشور گامی برداشته شود .

استانکزی افزود ،پاکستانی‌ها اگرچه اکنون می‌گویند مهاجران غیرقانونی بروند، اما برنامه دارند تا در مدتی کوتاه تمام مهاجران را بیرون کنند، بنابراین خوب است افغان ها سرمایه‌های خود را از پاکستان به وطن بیاورند.

پیش از این نیز «ملا محمد یعقوب مجاهد» وزیر دفاع حکومت طالبان در پی تصمیم دولت موقت پاکستان برای اخراج جمعی پناهجویان افغان از تجار این کشور در پاکستان خواسته بود تا سرمایه‌های خود را به افغانستان انتقال دهند، اما مقامات پاکستانی اعلام کرده‌اند به مهاجرین اجازه نمی‌دهند با خود بیش از 50 هزار روپیه (حدود 180 دلار) خارج کنند.

اسلام آباد در اوایل اکتبر به بیش از 1/7 میلیون مهاجر و پناهجوی بدون مدرک اعلام کرد اگر تا اول نوامبر پاکستان را ترک نکنند، اخراج خواهند شد. پس از پایان این مهلت، پلیس پاکستان بازداشت و اخراج مهاجران و پناهجویان «غیرقانونی» را آغاز کرده و بر اساس گزارش سازمان ملل، روزانه هزاران نفر از گذرگاه های مرزی وارد افغانستان می‌شوند.

گلایه های بازرگانان افغان از بسته شدن مرز تورخم

کلیدواژه