قوس 05, 1402 09:57 Asia/Kabul

علما، شخصیت های فرهنگی و آحاد مردم هرات ترور علمای دینی را دسیسه های از قبل طراحی شده دشمنان اسلام می دانند و تاکید دارند جلو چنین اقداماتی باید گرفته شود.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، آیت الله علوی نژاد از علمای ولایت هرات ترور منجر به شهادت دو تن از عالمان دینی را ادامه سریال حذف شخصیت های دینی و روحانیون افغانستان دانست و تصریح کرد: دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمین کور خواندند که با به شهادت رساندن علما و طلبه های حوزه های علمیه می توانند خللی را در برادری و وحدت بین مردم مسلمان افغانستان بوجود آورند.

این عالم دینی که در مراسم تشییع پیکرهای عالمان شهید حجت الاسلام رجبعلی اخلاقی و خادم حسین هدایتی در هرات اشتراک کرده بود، تصریح کرد: شهادت عالمان دینی از صدر اسلام تاکنون باعث وحدت بیشتر در بین مسلمانان شده و اذهان مسلمانان نسبت به برنامه های سو دشمنان روشن تر از قبل شده است.

از سوی دیگر شماری از اشتراک کنندگان مراسم تشییع این شهدا با اشاره بر اینکه مثل همیشه دسیسه های دشمنان نقش بر آب می شود و به زودی چهره های منحوس تروریستان نیز افشا خواهد شد، می گویند: هدف از چنین حملات خونباری که هدف اساسی آنان حذف عالمان دینی و فعالان وحدت و انسجام ملت مسلمان افغانستان می باشد در پی ایجاد تفرقه و دشمنی در بین ملت با هم برادر و با هم برابر افغانستان هستند.

آنان خاطرنشان کردند: ملت همیشه بیدار افغانستان با درایت و شایستگی این دسیسه ها را با تقویت دوستی، برادری و وحدت شان نقش بر آب نمایند.

در همین حال حجت الاسلام مطهری رئیس شورای علمای شهرک جبرئیل هرات با ابراز نگرانی از حملات تروریستی و شهادت عالمان دینی در این ولایت گفت: طی یک ماه گذشته 3 تن از اعضای شورای علمای شیعه ولایت هرات براثر دسیسه های دشمنان اسلام ترور شدند و به شهادت رسیدند.

وی ضمن اینکه تکرار چنین رویدادهایی را غیرقابل قبول دانست، از مقام های محلی و بخصوص نیروهای امنیتی خواست تا در تامین امنیت بیشتر از پیش توجه صورت گیرد.

کشته شدن دو عضو شورای علمای شیعیان به دست افراد ناشناس در هرات

بنت تحقیقات مستقل را درباره ترور دو روحانی شیعه هراتی خواستار شد

کلیدواژه