قوس 06, 1402 15:16 Asia/Kabul
  • طالبان خواستار حضور در نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل شد
    طالبان خواستار حضور در نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل شد

حکومت طالبان، حضور نماینده این حکومت در نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل را خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، قرار است سه روز دیگر، بیست و هشتمین نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل در امارات برگزار شود.

در همین ارتباط، اداره ملی حفاظت از محیط زیست حکومت طالبان اعلام کرد که در بیست و هشتمین نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل، از افغانستان دعوت نشده است.

«روح‌الله‌ امین»، رئیس بخش تغییرات اقلیمی اداره ملی حفاظت از محیط زیست طالبان گفت که موضوع تغییر اقلیم به شهروندان افغانستان هم مرتبط است و جهان نباید تغییرات اقلیمی را به موضوعات سیاسی این کشور ارتباط دهد.

وی افزود: نشست‌های متعددی را با همکاران بین‌المللی از طریق وزارت خارجه پیگیری کردیم اما متأسفانه دبیر کنوانسیون تغییر اقلیم سازمان ملل بنابر ملاحظات سیاسی تاکنون برای افغانستان دعوت‌نامه ارسال نکرده است.

در همین حال «ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی حکومت طالبان گفت: که محیط زیست به تمام کشورهای جهان ارتباط دارد، بنابراین باید از حکومت افغانستان هم در نشست های مربوط به تغییرات اقلیمی دعوت شود تا مواضع کابل نیز شنیده شود.

برخی از کارشناسان محیط زیست نیز تأکید می‌کنند اگر به موضوع تغییر اقلیم افغانستان توجهی نشود شهروندان این کشور با آسیب‌های جدی روبرو می‌شوند.

حکومت کابل پیش از این تأکید کرده بود افغانستان ششمین کشور متأثر از تغییرات اقلیمی در جهان است، در حالی که در بخش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای، کم‌تر از یک درصد نقش دارد.

افغانستان بیشترین آسیب را از تغییرات اقلیمی در جهان متحمل می‌شود

کلیدواژه