قوس 06, 1402 17:03 Asia/Kabul
  • توسعه بخش کشاورزی؛ محور رایزنی مقامات طالبان و سازمان ملل
    توسعه بخش کشاورزی؛ محور رایزنی مقامات طالبان و سازمان ملل

سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری طالبان با نماینده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل‌متحد در افغانستان دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش رادیو دری، مولوی عطاءالله عمری، سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در دیدار با عنابه سوده، نماینده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل‌متحد در افغانستان پیرامون تقویت هماهنگی جهت تطبیق پروژه‌های زراعتی گفت وگو کرده و خواستار همکاری نهادهای امدادرسان در تامین وسایل پیشرفته زراعتی شد.

 سرپرست وزارت زراعت در این دیدار گفته است ما می‌توانیم یک سیستم زنجیره‌ای را در بخش زراعت افغانستان در نظر بگیریم که در آن تمام موارد از تحقیق بالای زمین، آب و هوا و کشت تا عرضه کردن در بازار در نظر گرفته شود که به این ترتیب با تولید محصول بهتر و بیشتر دهقانان به خودکفایی برسند و مصونیت غذایی داشته باشند.

سرپرست وزارت زراعت از عدم مکانیزه شدن زراعت و مالداری افغانستان و نیاز به مکانیزه سازی سخن گفته و خواستار همکاری نهاد های امداد رسان در این بخش شد. 

در این دیدار عنابه سوده، نماینده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در افغانستان در مورد فعالیت‌ها و پروژهای این نهاد در افغانستان به سرپرست وزارت زراعت طالبان معلومات ارایه کرده و اطمینان داد پروژه‌های شان را در هماهنگی با وزارت زراعت تطبیق می‌نمایند تا موثریت آن بیشتر گردد.

عنابه سوده در این دیدار از تلاش‌های وزارت زراعت در فراهم سازی سهولت‌ها جهت فعالیت موسسات امدادرسان  قدردانی کرده و خواستار تسریع روند اداری جهت امضای تفاهم نامه میان وزارت زراعت و موسسات امداد رسان شده است.

تاکید مقامات افغانستان و ترکمنستان بر تکمیل طرح‌های مشترک دو کشور

کلیدواژه