قوس 07, 1402 19:25 Asia/Kabul
  • کرزی: خواهان فروپاشی حکومت طالبان نیستیم
    کرزی: خواهان فروپاشی حکومت طالبان نیستیم

حامد کرزی رئیس‌جمهوری اسبق افغانستان گفت: ما خواهان فروپاشی حکومت طالبان نیستیم، بلکه می خواهیم همه‌ افغان‌ها برای ساختن آینده گرد هم آیند.

به گزارش رادیو دری، حامد کرزی در مصاحبه با یک رسانه ژاپنی با بیان اینکه درگیری در افغانستان اوضاع را بدتر از امروز خواهد کرد افزود: ما خواهان فروپاشی حکومت طالبان یا انشعاب آن نیستیم، زیرا به اندازه‌ کافی تجربه‌ آن را در افغانستان داشته‌ایم؛ ما خواهان بهبود در سیاست هستیم و می‌خواهیم همه‌ افغان‌ها برای ساختن آینده گرد هم آیند.

وی تصریح کرد: درباره احتمال موافقت طالبان برای تقسیم قدرت با سایر جناح‌ها بدبین نیستم و معتقدم  که افغانستان به اندازه‌ کافی از نظر سیاسی و اقتصادی بزرگ است که بتواند همه‌ گروه‌ها را در خود جای دهد.

رئیس‌جمهوری اسبق افغانستان تاکید کرد: جامعه‌ جهانی نباید به‌دنبال کنارزدن طالبان از قدرت از طریق زور باشد، بلکه باید از گفت‌وگوی همه‌جانبه بین‌افغان‌ها حمایت کند و این گفت‌وگوها باید با حضور همه‌ گروه‌های قومی هرچه زودتر آغاز شود.

کرزی همچنین اضافه کرد: طالبان باید فورا به دختران اجازه‌ تحصیل بدهند و این می‌تواند گامی برای تبدیل شدن طالبان به دولت مشروع و به رسمیت شناخته‌شده باشد.

حامد کرزی: دختران افغان باید هرچه زودتر به مدرسه بازگردند

تأکید حامد کرزی و توماس وِست بر ضرورت گفت‌وگوی بین‌الافغانی

کلیدواژه