قوس 07, 1402 19:49 Asia/Kabul
  • بار انگور تاجران افغان پشت مرزهای پاکستان معطل مانده است
    بار انگور تاجران افغان پشت مرزهای پاکستان معطل مانده است

پاکستان راه را بر 25 کامیون حامل انگور صادراتی از افغانستان بسته و آنها را در مرز تورخم معطل نگه داشته است.

به گزارش رادیو دری؛ در ادامه وضع محدودیت‌های دولت پاکستان بر کالاهای صادراتی افغانستان، گزارش ها حاکی از آن است بیش از 25 دستگاه کامیون حامل انگور از 3 روز پیش تاکنون پشت مرزهای پاکستان متوقف مانده اند.

رانندگان این کامیون‌ها گفته اند که بهانه مقامات پاکستانی برای جلوگیری از ورود این محموله‌های میوه آن است که انگورها محصول تاجیکستان و ازبکستان هستند و مجوز صادرات ندارند.

این در حالی است که پیش از این «خانجان الکوزی» از مسوولان اتاق مشترک تجارت و سرمایه گذاری افغانستان و پاکستان گفته بود که هر نوع صادراتی که از افغانستان انجام می‌شود، برای آن گواهی رسمی صادر می‌شود.

همچنین ایمل شینواری مسوول اتحادیه بازرگانان افغانستان نیز گفته است: انگوری که از افغانستان صادر می‌شود، تأیید رسمی دارد.

نورالدین عزیزی وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان دو هفته قبل برای حل مشکلات تاجران افغان با مقامات پاکستانی دیدار و مذاکره کرده بود.

از آن زمان تا کنون این دومین بار است که پاکستان راه را بر کامیون های ترانزیتی افغانستان می بندد.

روابط افغانستان و پاکستان در ماههای اخیر بر سر موضوعات مختلفی از جمله تحریک طالبان پاکستان و اخراج مهاجران افغان تیره شده و این وضعیت روابط تجاری دو کشور را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

زیان سنگین بسته شدن مرز تورخم برای بازرگانان افغانستانی و پاکستانی

گلایه های بازرگانان افغان از بسته شدن مرز تورخم

بازرگانان افغانستانی: پاکستان در روند فعالیت‌های تجاری کارشکنی می‌کند

کلیدواژه