قوس 09, 1402 13:39 Asia/Kabul
  • گفت و گوی بین الافغانی تنها راه نجات افغانستان است
    گفت و گوی بین الافغانی تنها راه نجات افغانستان است

وزیر دفاع حکومت سابق افغانستان با انتقاد از عملکرد حکومت طالبان در عرصه های مختلف بر تشکیل حکومت مشروع و قانونمند از طریق گفت و گوهای بین الافغانی تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری، شاه محمود میاخیل وزیر دفاع سابق افغانستان در مصاحبه با رادیو پشتوی برون مرزی با اشاره به بحث پیرامون چالش های افغانستان در نشست امنیتی تاجیکستان گفت: در این نشست تاکید شد که چالش های موجود در افغانستان از طریق جنگ و خشونت قابل حل نیست.

وزیر دفاع سابق افغانستان افزود: همه شخصیت ها و گروه های افغان تاکید دارند که باید چارچوبی جهت گفت و گوی بین الافغانی مهیا گردد تا تمام افغانها در داخل و خارج از افغانستان همه حول محور مسائل ملی و ارزش های مشترک بحث و تبادل نظر کنند تا برای تشکیل دولت فراگیر به اتفاق نظر برسند.

وزیر دفاع سابق افغانستان افزود: اگر طالبان هم به همین شیوه کارش را ادامه دهند زمینه های ناآرامی ها و ناامنی در افغانستان همچنان پا برجا خواهد ماند.

کنفرانس امنیتی هرات که از یازده سال پیش هر ساله در رابطه با مسائل مرتبط با افغانستان در ولایت هرات در غرب این کشور برگزار می شد، از سال گذشته و پس از روی کار آمدن حکومت طالبان در تاجیکستان برگزار می شود.

تاجیکستان میزبان یازدهمین نشست «گفت‌وگوی امنیتی هرات»

کلیدواژه