قوس 11, 1402 13:43 Asia/Kabul
  • سراج‌الدین حقانی: اشغالگران در مقابل ایمان مردم تاب مقاومت ندارند
    سراج‌الدین حقانی: اشغالگران در مقابل ایمان مردم تاب مقاومت ندارند

وزیر امور داخله حکومت طالبان گفت اشغالگران تاب مقاومت در برابر ایمان مردم افغانستان را ندارند.

به گزارش رادیو دری؛ سراج الدین حقانی وزیر امور داخله حکومت طالبان در دیدار با هیات اتحادیه علمای جهان اسلام در کابل گفت: مبارزه افغانستانی‌ها با اشغالگران ثابت کرد که مهاجمان هر قدر مجهز باشند، در مقابل ایمان تاب مقاومت ندارند. 

حقانی با اشاره به تحولات این روزهای غزه افزود: ما درد مردم فلسطین را احساس می‌کنیم و از عملکرد ظالمانه‌ و بی عدالتی اشغالگران صهیونیست رنج می‌بریم. ‌

وی کمک به مردم فلسطین را افتخار بزرگ مردم افغانستان خواند و تاکید کرد: سرانجام روزی در نتیجه‌ مقاومت فلسطینی‌ها خاک آن کشور از اشغال آزاد خواهد شد.

وزیر امور داخله طالبان اضافه کرد: از برکت جهاد، بعد از تحمل سختی‌ها و کمک الله متعال افغانستانی ها با توکل به خدا و ‏قربانی‌های بی‌شمار مجاهدین، آزادی خود را بدست آوردند.

حقانی با اشاره به شرایط امروز افغانستان ادعا کرد: در دو سال گذشته، مبارزه با مواد مخدر و درمان معتادان به درستی انجام شده و در حال انجام است، امنیت به وجود آمده و ثبات اقتصادی، پیشرفت و بازسازی کشور به صورت روز افزون ادامه دارد.

در این دیدار، علی قره داغی به نمایندگی از هیات علمای جهان اسلام، آزادی افغانستان را در نتیجه‌ مبارزات مردم این کشور دانست و افزود: مشکلات فلسطین درد مشترک امت اسلامی است.

او با اشاره به کمک های کشور قطر به افغانستان، درباره ادامه کمک‌ها به مردم این کشور اطمینان داد. 

هیاتی از اتحادیه علمای جهان اسلام از قطر به کابل آمده اند و در دو روز اخیر با مقامات حکومت طالبان دیدار کرده اند.

دیدار هیات علمای اتحادیه جهان اسلام با امیرخان متقی در کابل

کلیدواژه