جدی 07, 1395 13:28 Asia/Kabul

اداره‌ هلال احمر ولایت هرات تدابیر ویژه‌ای را برای کمک به آسیب دیدگان احتمالی حوادث طبیعی و ناامنی‌ها در غرب افغانستان روی دست گرفته ‌است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، مسئولان در این اداره میگویند ، درهر ولایت برای 200 خانواده کمک‌های اضطراری را آماده کرده‌اند و تنها در انبار مرکزی هلال احمر در هرات برای بیش از 3 هزار خانواده  کمک‌های غیر غذایی در نظر گرفته ‌اند.

درهمین حال مقام‌های محلی در هلال احمر هرات خاطرنشان میکنند که علاوه‌ بر کمک‌ها برای آسیب دیدگان، مریضان دارای سوراخ دیواره قلب نیز با کمک‌های نقدی این اداره در خارج افغانستان درمان خواهند شد.

«نورالدین احمدی» رییس هلال احمر ولایت هرات گفت، هم اکنون 3 هزار و 500 تن از کسانی که مبتلا به بیماری سوراخ دیواره قلب هستند در نوبت به هستند تا درمان شوند.

احمدی با اشاره به اینکه در 4 سال گذشته 180 نفر از این بیماران خاص برای درمان به کشور هندوستان فرستاد شدند، افزود: قراراست این کشور 1 میلیون دالر را برای بیماران این بخش کمک کند.

بیماری سوراخ دیواره قلب که آمار مبتلایان به آن در افغانستان رو به افزایش است از جمله بیماری‌های خاصی‌است که هلال احمر کشور پذیرفته تا به آنان کمک کند.

ولی در کنار پذیرفتن این مسئولیت کار بنیادی این اداره، یاری رسانی برای آسیب دیدگان حوادث طبیعی و غیرطبیعی ‌است.

رییس اداره‌ی هلال احمرهرات گفت، در سال جاری تدابیر ویژه‌ای برای رویدادهای احتمالی و یاری رساندن به آسیب دیدگان در 5 ولایت «هرات، غور، بادغیس، فراه و نیمروز» در دستور کار این نهاد امدادی قرار گرفته است.

از آغاز سال جاری تا کنون هلال احمر هرات به  هزار و 435 خانواده‌ی آسیب دیده و آوارگان داخلی کمک‌های غیرغذایی توزیع کرده‌ است.

هم چنین اداره‌ی هلال احمر هرات  بیماران روانی را هم زیر پوشش دارد که هم اکنون 250 تن از آنان در آسایشگاه روانی این اداره زیر درمان اند.

احمدی گفت ، در سال 1395 هشت تن از بیماران روانی در این آسایشگاه سلامت خود را بازیافته اند.

علاوه بر همه‌ این‌ها در اداره هلال احمر هرات 10 هزار و 628 تن به نام رضا کار در بخش‌های گوناگون همکاری می‌کنند که 2 هزار و 260 تن آنان بانوان اند.

 گفتنی‌است، بودجه‌ مصرفی، هزینه‌های درمانی بیماران و تهیه‌ کمک‌های اضطراری اداهر هلال احمر در افغانستان برای آسیب دیدگان از کمک‌های مردمی و 2 درصد عواید گمرکی تامین می‌شود.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.