جدی 07, 1395 14:31 Asia/Kabul
  • پوپلزی: آماده درخشش در مسابقات «فوتبال قهرمانی جنوب آسیا» هستیم

«خالده پوپلزی» سرپرست تیم ملی فوتبال زنان افغانستان با بیان اینکه تغییرات زیادی در تیم ملی فوتبال دختران افغانستان ایجاد شده است، گفت: با تکیه بر این تغییرات مثبت و برای درخشش در رقابت‌های فوتبال قهرمانی جنوب آسیا راهی هند شدیم.

به گزارش فارس، تیم ملی فوتبال زنان افغانستان در «چهارمین دوره رقابت‌های فوتبال قهرمانی جنوب آسیا» شرکت و امروز در نخستین دیدارش در این مسابقات مقابل میزبان رقابت‌ها، هند خواهد ایستاد.

تیم ملی فوتبال زنان افغانستان در حالی پای به این رقابت‌ها گذاشته است که برای نخستین بار با استخدام یک سرمربی خارجی و با حضور بازیکنان جدید که از کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی به تیم ملی دعوت شده اند.

پوپلزی امیدوار است بتواند تیم ملی فوتبال زنان افغانستان برخلاف سه دوره گذشته، بتواند درخشش خوبی در چهارمین دوره رقابت‌های جنوب آسیا داشته باشد.

تیم ملی فوتبال زنان افغانستان طی سه دوره اخیر این رقابت‌ها نتایج مطلوبی کسب نکرده است و در 2 دوره به صورت مستقیم از دور گروهی کنار رفته است.

در سال 2012 تنها افغانستان راهی مرحله نیمه نهایی شد، اما نتوانست جواز حضور در دیدار نهایی را کسب کند.

حالا فدراسیون فوتبال افغانستان امیدوار است با سرمربی جدیدش بتواند همانند تیم ملی فوتبال مردان که همواره در رقابت‌های جنوب آسیا مدعی بوده است، حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

تیم ملی زنان افغانستان در این مسابقات که در ایالت «شلیگوری» هند برگزار می‌شود در گروه دوم با تیم‌های هند و بنگلادش هم گروه است.

نخستین دیدار افغانستان امروز 27 سپتامبر در مقابل هند و آخرین دیدارش در مرحله گروهی در تاریخ 29 سپتامبر در مقابل بنگلادش برگزار خواهد شد.

افغانستان برای صعود به مرحله بعدی نیاز اساسی برای توقف میزبان این مسابقات دارد.

مسابقه سختی که در گام نخست برای تیم «کلی لیدنسی» مربی آمریکایی تیم فوتبال زنان افغانستان برگزار خواهد شد.