قوس 19, 1402 17:01 Asia/Kabul

رئیس شورای علمای شیعه هرات از تدابیر امنیتی حکومت طالبان برای حفظ جان علمای شیعه در این ولایت خبرداد.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، ،«محمد مطهری» رئیس شورای علمای شیعه هرات در غرب افغانستان گفت که در پی حملات اخیر علیه شیعیان به ویژه علما، مقامات امنیتی طالبان اطمینان داده‌اند که برای تأمین امنیت، تدابیر جدی‌تری را اتخاذ خواهند کرد.

وی افزود: مقامات طالبان وعده داده‌اند که سلاح و گارد امنیتی در اختیار علمای شیعه ولایت هرات قرار گیرد.

 

 

این مقام شورای علمای شیعه هرات هم چنان گفت: هیاتی از کابل جهت بررسی اتفاقات اخیر به هرات آمده بودند که جلساتی نیز با مولوی وقاد رئیس این هیات و نماینده اداره استخبارات طالبان برگزار شد و مطالبات برحق شهروندان اهل تشیع افغانستان بار دیگر مطرح گردید.

حجت الاسلام مطهری خاطرنشان کرد: مولوی وقاد نیز با تاکید بر اینکه امنیت و آرامش حق همه مردم افغانستان است، اطمینان داده که به دشمنان صلح و آرامش این سرزمین اجازه اخلال در امنیت داده نخواهد شد.

مطهری هم چنان گفت: قرار شده است که پس از بررسی های همه جانبه شماری از جوانان متعهد به منظور اخذ سلاح به ارگان های امنیتی و استخباراتی معرفی شوند تا در هماهنگی با مسئولان محلی در تامین امنیت مراکز دینی، شخصیت های علمی و روحانی و هم چنان نمازگزاران مساجد جامع توظیف شوند.

رئیس شورای علمای شیعه هرات درباره اهداف ترور شیعیان نیز گفت: گروه‌های تروریستی اهداف مختلف دارند، از جمله به‌دنبال تحریک جامعه تشیع علیه حکومت و بالعکس نیز بدبین‌کردن حکومت علیه جامعه شیعه هستند.

وی همچنین ایجاد اختلاف میان پیروان اهل سنت و اهل تشیع و ایجاد اختلاف میان اقوام افغانستان را از دیگر اهداف حملات علیه شیعیان خواند.

دیدار ده ها تن از بزرگان و متنفذین اهل تشیع با والی هرات

کلیدواژه