قوس 20, 1402 15:43 Asia/Kabul
  • احتمال اخراج دهها نیروی افغان همکار با انگلیس از پاکستان
    احتمال اخراج دهها نیروی افغان همکار با انگلیس از پاکستان

رسانه‌های انگلیس اعلام کردند حدود ۲۰۰ عضو نیروهای ویژه افغانستان که توسط ارتش انگلیس آموزش دیده بودند، با خطر اخراج از پاکستان روبرو هستند.

به گزارش رادیو دری، شبکه‌ای از نیروهای پیشین ارتش افغانستان با انتشار گزارشی به رسانه‌های انگلیسی اعلام کردند نزدیک به 200 عضو نیروهای ویژه افغانستان با خطر اخراج از پاکستان قرار دارند.

با سقوط کابل در اوت 2021، این نیروها به پاکستان گریختند اما با سیاست جدید دولت موقت اسلام‌آباد، اکنون آنها با خطر اخراج به افغانستان روبرو هستند.

ژنرال «ریچارد بارونز» که بیش از 12 سال در ارتش انگلیس در افغانستان خدمت کرده گفته است ناکامی انگلیس در انتقال این نیروهای ویژه «مایه شرم» است و لندن را «بی‌کفایت» و یا تابع «معیارهای دوگانه» نشان خواهد داد.

«بوریس جانسون» نخست وزیر موقت انگلیس در سال 2021 به پارلمان این کشور گفت خدمتی که نیروهای ویژه افغان کرده‌اند اهمیتی فوق‌‎العاده داشته و این کشور آنچه را که بتواند جهت فراهم کردن مسیری ایمن برای آنها خواهد کرد.

نگرانی درباره سرنوشت این نظامیان افغان درحالی افزایش یافته که مشخص شده است دولت انگلیس درخواست چهره‌های ارشد نظامی و دیپلماتیک خود را برای اعطای پناهندگی به سران غیرنظامی افغان که در خطر هستند، رد کرده است.

آمار تخمینی حاکی از آن است که نزدیک به 200 نفر از کماندوهای افغان تا پایان سال در خطر اخراج به افغانستان قرار دارند.این کماندوها معتقدند که انگلیس به آنها خیانت کرده است.

 

 

کلیدواژه